تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: دانشکده علوم و معارف قرآن کریم شیراز با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد، به خوبی می‌تواند به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شده و پذیرش دانشجو داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دانشکده علوم قرآنی شیراز، گفت: متاسفانه در برخی کشور‌های اسلامی، برای تحصیل معارف اسلامی، محبین اهل بیت علیهم السلام و خصوصا بانوان مشکلات و محدودیت‌هایی دارند که اِن شاءلله با سیاست‌هایی همچون اعطای بورس، زمینه جذب دانشجو از این کشور‌ها و همچنین سایر نقاط جهان فراهم گردد.

او افزود: در رشته‌های علوم قرآنی کسانی حضور پیدا می‌کنند که انتخاب اصلی و علاقه‌ی آن‌ها به معارف قرآن کریم است و هدفمند در رشته‌های قرآنی، تحصیل می‌کنند.

کلانتری با اشاره به اهمیت جایگاه دانش آموخته‌های علوم قرآنی در کشور گفت: فارغ التحصیلان رشته‌های علوم قرآنی چه در ادارات و نهاد‌های دینی محل کار و چه در کانون خانواده و در امر تربیت فرزندان، افراد مفیدی هستند. به همین خاطر هر کسی در هر گوشه از کشور وارد رشته قرآنی بشود، در کار و زندگی، فردی موثر و مفید خواهد بود.

او گفت: دانشکده علوم قرآنی باید با برنامه ریزی‌های مدون برای تربیـت نیرو‌های متعهد، مؤمـن و تـوانمند در حوزه‌های قرآنی، گام بردارد و در ارتقاء سطح فرهنگ و دانش عموم جامعه در زمینه معارف قرآن کریم کوشا باشد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلان شهر شیراز با ورودی گردشگران غیرایرانی فراوان، ظرفیت بالایی برای اشاعه اسلام دارد. شیراز همیشه شهر اولیاءالله و شهری مذهبی بوده است و حرم‌ها و مدارس بزرگ دینی داشته است. مردم این خطه از کشور، همواره متدین و پذیرای اهل بیت علیهم السلام بودند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) همچنین بر لزوم گسترش همکاری‌های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام به عنوان قطب فرهنگی - مذهبی جنوب کشور با دانشگاه علوم و معارف قرانی در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار