رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۲ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دکتر محمدامین ولی زاده حسنلویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  در گفت  و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،  اظهار کرد: در حال حاضر، ۲ شهرستان اشنویه و پیرانشهر  در جنوب استان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

ولی زاده افزود: طبق آخرین بررسی ها، شهرستان‌های در جنوب آذربایجان غربی از وضع قرمز خارج شده و وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین طبق آخرین برآورد صورت گرفته، شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره، شوط، پلدشت، چالدران و ماکو در شمال آذربایجان غربی و نقده، تکاب، بوکان، میاندوآب، مهاباد، سردشت و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت زرد کرونایی دارند.

ولیزاده بیان کرد: ارومیه طی ماه‌های اخیر همواره در وضع نارنجی و قرمز کرونایی بوده و پس از ماه‌ها به وضعیت زرد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری به همراه رعایت فاصله اجتماعی در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد/

تعداد شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی در کشور بعد از افزون بر هفت ماه، به صفر رسیده و همه شهر‌ها در وضع نارنجی، زرد و آبی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.