زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل فراهم می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: یکی از زمینه‌های حضور سرمایه گذاران، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یاسر عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و پروژه‌های در دست اجرای شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: در شهرک‌های صنعتی استان، فعالیت‌ها رونق گرفته و استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در آن‌ها افزایش یافته است.

او ضمن تاکید بر آغاز عملیات آماده‌سازی فاز سوم شهرک صنعتی ۲ اردبیل افزود: در سال‌های اخیر، سرمایه گذاران بیشتری در شهرک‌های صنعتی حضور یافته‌اند که این موضوع سبب شده تا اراضی آماده واگذاری در شهرک صنعتی ۲ اردبیل به اتمام برسد.

عبداللهی همچنین در جریان بازدید از اجرای پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: اجرای این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، با سرعت بسیار مناسبی در حال اجرا بوده و تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

او افزود:  ادامه این پروژه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد و تلاش بر این است از طرق مختلف، منابع مورد نیاز را تامین کرده تا این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری رسد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل هم در این بازدید گفت: عملیات آماده سازی ۶۰ هکتار از فاز سوم شهرک صنعتی ۲ اردبیل برای تامین زمین واحدهای کوچک با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال پیمان‌سپاری شده و در شرف عقد قرارداد است.

او با اشاره به ایجاد بلوک سرمایه‌گذاری خارجی افزود: تاکنون چند سرمایه‌گذار بزرگ و مطرح برای حضور در استان اعلام آمادگی کرده‌اند و مقرر است بلوکی برای سرمایه‌گذاری های بزرگ در استان ایجاد شود.

اهلی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال اجراست و تلاش می‌شود با تامین اعتبارات مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم، در جهت افزایش رضایتمندی واحدهای تولیدی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به پیگیری‌های این شرکت برای حل مشکل پسماند واحدهای سلولزی گفت: با همکاری سازمان صمت و محیط زیست استان، چندین مکان برای دفع پسماند در نظر گرفته شده و در صورت تایید نهایی، مشکل دفع پسماند واحدهای سلولزی مرتفع خواهد شد. 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.