به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا، سازمان رقابت و بازار ایتالیا، با ادعای اینکه اپل و گوگل قانون مربوط به مصرف کنندههای این کشور را نقض کرده اند، این دو شرکت را در مجموع ۱۰ میلیون یورو (۱۱.۲ میلیون دلار) جریمه کرد. طبق گزارش اپل اینسایدر آژانس نظارتی در بیانیه گفت: سازمان ضدانحصار برای هر یک از این شرکتها دو تخلف از قوانین مصرف کننده شامل نقص اطلاعاتی و دیگری برای اقدامات تهاجمی مربوط به استفاده از دادههای شخصی مصرف کننده برای اهداف تجاری را شناسایی کرده است.
یکی از مقامات اعلام کرد گوگل فعالیت اقتصادی خود را بر اساس ارائه طیف گستردهای از محصولات و خدمات متصل به اینترنت را بر اساس پروفایل کاربر و با استفاده از دادههای آنها انجام میدهد. اپل دادههای کاربران را جمع آوری و برای اهداف تجاری استفاده میکند؛ بنابراین اپل بدون انجام هرگونه انتقال دادهها به اشخاص ثالث، مستقیما از ارزش اقتصادی خود برای افزایش فروش محصولات سوء استفاده میکند.
اپل که به شدت از فراهم کردن حریم خصوصی برای کاربرانش صحبت میکند، به دلیل اینکه به کاربرانش نمیگوید زمانی که Apple ID ایجاد میکنند، اپل از اطلاعات آنها برای مقاصد تجاری استفاده میکند، مورد انتقاد قرار گرفته است.
گوگل در بیانیهای به ورج گفت: "ما به افراد اختیاراتی برای مدیریت اطلاعات و محدود کردن استفاده از دادههای شخصی میدهیم و سخت تلاش میکنیم تا کاملا با قوانین حمایت از مصرفکننده مطابقت داشته باشیم. "
در حالی که به نظر میرسد ایتالیا ترجیح میداد اپل و گوگل را بیشتر از مبلغ فعلی جریمه کند، اما ۱۱.۲ میلیون دلار حداکثر جریمه مجاز توسط قوانین مصرف کننده ایتالیا است.
همین چند روز پیش بود که اپل به همراه شرکت آمازون توسط تنظیم کننده ضد انحصار ایتالیا ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شدند. این شرکتها متهم به همکاری برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات رقبای اپل شده بودند آمازون و اپل میگویند که قصد دارند نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/