تبادل پنج محکوم قضایی بین ایران و ترکیه

دادستان عمومی و انقلاب ماکو در شمال آذربایجان غربی از تبادل پنج محکوم قضایی بین ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، احمد علی خادم عرب باغی دادستان عمومی و انقلاب ماکو در شمال آذربایجان غربی گفت: پنج محکوم قضایی ایرانی و ترکیه‌ای طبق تفاهم‌نامه بین ۲ کشور از طریق مرز بازرگان تبادل شدند.

خادم عرب باغی اظهار داشت: این محکومان با توافق مسوولان قضایی ایران و ترکیه، جهت سپری کردن ادامه محکومیت به زندان‌های کشور خود انتقال یافتند.

وی افزود: در این تبادل سه نفر از محکومان ایرانی که در زندان‌های ترکیه به سر می بردند با رایزنی‌های وزارت دادگستری و قوه قضائیه و امور خارجه به کشور منتقل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب ماکو ادامه داد: در مقابل ۲ نفر از محکومان تبعه جمهوری ترکیه برای ادامه محکومیت تحویل مقام های قضایی این کشور شدند.

خادم عرب باغی در خصوص افرادی که در خارج از کشور مرتکب جرم شده و گرفتار شده‌اند، گفت: این افراد یا بستگان آنان در اولین فرصت به کنسولگری‌های جمهوری اسلامی مراجعه کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در جریان بگذارند تا اقدامات حقوقی و قضایی از طریق وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران پیگیری شود.

این محکومان بر اساس موافقت نامه حقوقی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه منعقدشده در سال ۱۳۸۸ با هدف استرداد مجرمان قضایی در امور کیفری و بازرگانی بین ۲ کشور منتقل شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.