مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: حجم صادرات کالا از مرز ریلی سرخس به ترکمنستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی در هشت ماه ابتدایی امسال به میزان ۱۰۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری‌ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان عمده کالای صادراتی گفت: ۷۵۱ هزار تن محموله صادراتی به وسیله ۱۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه واگن باری قطار ظرف مدت هشت ماه ابتدایی امسال از طریق پایانه مرزی سرخس به مقصد کشور‌های آسیای میانه بارگیری و صادر شد.

او افزود: بر این اساس خراسان رضوی رتبه نخست صادرات ریلی ایران را به خود اختصاص داد که معادل ۹۳ درصد از مجموع صادرات از طریق گذرگاه مرزی سرخس است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه‌آهن خراسان عمده کالای صادراتی از مرز سرخس را "سیمان" با سهم ۳۳ درصد از مجموع کالا‌ها اعلام کرد و ادامه داد: مقصد عمده این صادرات ازبکستان با سهم ۴۳ درصد و سپس ترکمنستان با سهم ۳۸ درصد بوده‌اند.

نصیری ورگ کمک به رفع موانع واحد‌های تولیدی و حمایت از بخش صنعت و صادرات را از اهداف عمده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ذکر و بیان کرد: بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات با تلاش در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان به وسیله راه‌آهن و بخش خصوصی از طریق کشور‌های آسیای مرکزی، محقق خواهد شد.

او تصریح کرد: تداوم خدمت به مشتریان ریلی در ایام تعطیل، ارائه تخفیف‌های متنوع برای کالا‌های صادراتی و برگزاری نشست‌های چندجانبه با مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات راه‌آهن خراسان به منظور حمایت از تولید ملی و افزایش چشمگیر کالا‌های صادراتی ظرف امسال بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار