بیمارستان‌ و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با کمبود پزشک متخصص مواجه اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که هزینه‌های درمان بالا رفته و درمان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی رایگان است، تقاضا بالا و تعداد پزشکان متخصص بسیار کم است.

او افزود: سازمان تأمین اجتماعی براساس قانون الزام به ارائه خدمات درمانی دارد در صورتی که قانون گذار هیچ جایگاهی برای تأمین پزشک سازمان تأمین اجتماعی تدارک ندیده است.

فیروزی ادامه داد: در برنامه ۵ ساله توسعه قرار بود این مطلب برطرف شود، اما تبصره‌ای که برای این قانون تعبیه شده تبصره ضعیفی است یعنی یک شرایط خاصی دارد و در کشور برخی استان‌ها اجرا و برخی اجرا نکرده اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: پیگیر این موضوع هستیم از طریق دانشگاه علوم پزشکی که اگر به نتیجه برسد، پزشکان متخصصی هستند که امکان فعالیت در سازمان تأمین اجتماعی را نیز خواهند داشت.

او با اشاره به اینکه در شهرستان‌های خراسان های جنوبی هیچ پزشک متخصصی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی وجود ندارد بیان کرد: با دانشگاه علوم پزشکی مکاتباتی کرده و از معاونت اجتماعی استانداری نیز برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص کمک گرفته ایم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.