ماریا زاخارووا در بیانیه‌ای اظهار داشت که کشور‌های غربی به ایجاد جنگ داخلی و آشوب در بلاروس کمک می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز (شنبه) اظهار داشت که کشور‌های غربی به بلاروس کمک می‌کنند، اما نه با سرمایه گذاری و کمک مالی، بلکه با مداخله در امور داخلی برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور.

زاخارووا در بیانیه‌ای که در تلگرام خودش منتشر کرد، نوشت: «اخیراً رویداد مهمی در وین بدون حضور خبرنگاران، برگزار شد که در آن آلمان، اتریش و تعدادی دیگر از کشور‌های اتحادیه اروپا و سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون‌های بلاروس، درباره چگونگی ایجاد آشوب و مداخله در امورداخلی بلاروس گفتگو کردند.»

او در ادامه با اشاره به نیت برگزارکنندگان این رویداد، افزود: «نیت شرکت کنندگان در جلسه کاملا واضح و روشن است. آن‌ها میخواهند مردم بلاروس را متقاعد کنند که کشور‌های غربی می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. متاسفانه مردم بلاروس نیز پول را به دموکراسی ترجیح می‌دهند.»

زاخارووا همچنین به بودجه کشور‌های اروپایی برای پروژه‌های ضد بلاروسی اشاره کرد و گفت: «سهامداران و بودجه‌ای که برای ایجاد آشوب و بی ثباتی در بلاروس اختصاص دادند، بسیار قابل توجه است. کشور‌های اتحادیه اروپا ۵۳ میلیون یورو و آلمان ۲۱ میلیون یورو برای پیشبرد برنامه‌های خود داخل بلاروس اختصاص داده اند.»

گفتنی است بلاروس بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری توسط الکساندر لوکاشنکو شاهد اعتراضات در ۹ اوت ۲۰۲۰ بود.

در پی اعتراضاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس شکل گرفت، روابط میان این کشور و دولت‌های غربی به شدت وخیم شد؛ مسأله‌ای که به تدریج منجر به اعمال چندین بسته تحریم علیه مقامات بلاروس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار