مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: متخلفین قطع درختان جنگلی در شهرستان‌های چگنی و سلسله توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، شیرزاد نجفی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: طی دادخواست ارائه شده به دادگاه و بررسی‌های کارشناسی، برای ۲ متهم پرونده ۸۲۸ میلیون تومان جریمه قطع درخت در شهرستان چگنی در نظر گرفته شده؛ ضمن آنکه علاوه بر ملزم کردن متهمین به پرداخت جریمه، کاشت هزار اصله نهال درخت بلوط، مراقبت و نگهداری تا بعد از ۱۰ سال در دادخواست ارائه شده نیز لحاظ شده است.
وی در خصوص قطع در ختان در "دوآب" الشتر نیز افزود: دادخواست ارسالی در راستای ضرر و زیان به منابع ملی، برای متهمین این پرونده ۸۰۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده، ضمن آنکه تبعید، درخواست کاشت هزار اصله نهال درخت بلوط نیز در دادخواست ارائه شده عنوان گردیده است.
نجفی حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع را خط قرمز منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: از همه همیاران طبیعت انتظار داریم در کنار سربازان انفال به عنوان جنگلبان افتخاری خدمت کنند تا بتوانیم این میراث گرانبها را به نسل‌های آینده بسپاریم.

به گفته وی سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع، پل ارتباطی منابع طبیعی با مردم است که انتظار می‌رود مردم گزارشات خود را به این شماره‌ها فرستاده تا در کمترین زمان ممکن، مشکل و تخلف انجام شده مرتفع گردد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.