جرایم سنگین برای پرمصرف‌های گاز خانگی از اول آذر ماه امسال اعمال خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،بیگلریان سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص تعرفه گاز بخش خانگی، جدول ۱۲ پلکانی برای تعرفه گاز تعیین شده است و بر اساس آن ۳ پله اول که معمولا ۷۶ درصد مشترکان هستند بدون تغییر تعرفه بوده و از پله ۴ تا ۱۲ هر پله درصدی به مبلغ گازبها اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکان صنعت گاز پرمصرف هستند و  ۵۰ درصد گاز بخش خانگی کشور را مصرف می‌کنند، افزود: جرایمی برای این مشترکان لحاظ شده است و در صورتی که از پلکان سوم خارج شوند نسبت به پلکان دوم حدود ۹۶ درصد و نسبت به پلکان اول ۲۲۰ درصد جریمه خواهند شد.

بیگلریان درباره پاداش گازبها برای کم مصرف ها هم گفت:مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در دوره سرد سال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش داشته باشد به ازای هر یک واحد کاهش معادل سه واحد یعنی تا سقف ۴۵ درصد از تخفیف برخوردار می‌شوند.

او افزود: مشترکان صنعتی هم اگر در ۵ روز متوالی به میزان ۳۰ درصد کاهش مصرف در مقایسه با روز‌های مشابه قبل داشته باشند تا ۱۰ درصد تخفیف می گیرند.

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت:ماه سرد از ۱۶ ماه آبان تا اول فروردین سال بعد تعریف شده است و  تعرفه‌های ابلاغی از اول آذر ماه اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.