برداشت ۱۵۰۰ کیلوگرم فلفل عنابی در ایرانشهر

برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان سه هکتار از اراضی شهرستان ایرانشهر به کشت فلفل عنابی اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی شریعتمداری  رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: در هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم فلفل عنابی برداشت شده است.

علی شریعتمداری افزود: برداشت فلفل عنابی در ایرانشهر تا اوایل آذر ادامه دارد.

وی افزود: فلفل عنابی تاکنون از پاکستان و هندوستان وارد می‌شده است و برای نخستین بار این محصول در مزارع ایرانشهر کشت شده که با توجه به شرایط آب و هوای منطقه، خوب جواب داده است.

شریعتمداری تاکیدکرد: مصرف آب گیاهان دارویی از قبیل فلفل عنابی بسیار پایین است مثلا یونجه باید در هفته ۲ بار آب شود، اما این محصول در ماه ۲ بار به آب نیاز دارد.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در این شهرستان گفت: در۲ سال اخیر ۴٠ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده بالا، رونق اشتغال و کاربرد چهارگانه در حوزه درمانی، بهداشتی، غذایی و صنعتی در بین کشاورزان ایرانشهری گسترش یافته است.

فلفل عنابی گیاهی است که علاوه بر داشتن خاصیت دارویی، در صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه به تازگی در ایرانشهر کشت می‌شود و سود مناسبی برای کشاورزان به همراه داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار