پیست اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند با مشکلاتی رو به رو است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اتومبیلرانی رقابتی مبتنی بر مهارت‌های رانندگی است که بر اصل سرعت و دست‌فرمان استوار بوده و مسابقات اتومبیلرانی نیز از مهیج‌ترین مسابقات ورزشی است که سالانه در اقصی نقاط جهان دیدگان میلیون‌ها نفر را معطوف به خود می‌کند.

اتومبیلرانی در دو بخش مسابقات در داخل پیست با زمان‌بندی از پیش تعیین شده برگزار می‌شود و مسابقات خارج پیست نیز اغلب با همان شرایط، ولی در مسیر‌های طبیعی یا مصنوعی ساخته شده انجام می‌شود که این مسیر‌ها می‌تواند از خیابان‌های عادی سطح شهر‌ها تا مسیر‌های صعب‌العبور در مناطق جنگلی یا بیابانی و کوهستانی باشد.

خراسان‌جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران اسلامی از مزیت‌های کویری و بیابان‌های وسیع ماسه‌ای برخوردار است که می‌تواند در شاخه‌های آفرود و رالی رشته اتومبیلرانی سرآمد میزبانی کشور شود و توریسم ورزشی را به حد اعلای این حوزه ارتقاء دهد.

فتح سکو‌های قهرمانی کشور

اگرچه تلاش خستگی‌ناپذیر خادمان رشته موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی طی سال‌های اخیر به بار نشسته و فرزندان شایسته این دیار بر سکو‌های قهرمانی کشور ایستاده‌اند، اما در حوزه سخت‌افزاری و زیرساختی چشم‌انتظار حمایت مسئولان هستند.

اکبرپور رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی گفت: فاز نخست پیست چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند در اردیبهشت ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد که بستر مناسبی برای توسعه این رشته مهیج و پرطرفدار را فراهم ساخت و میزبان مسابقات متنوع قهرمانی استانی این رشته ورزشی شد.

پیست اتومبیلرانی بیرجند، هیجان مسابقات را به جوانان باز گرداند

او افزود: مساحت این پیست چهار هزار متر است که فقط یک‌سوم آن آسفالت شده و طی چندین سال اخیر به دلیل تنها مکان برگزاری مسابقات قهرمانی و جلسات تمرینی اتومبیلرانان خراسان‌جنوبی مستعمل و نیازمند بازسازی است.

۳ استاندار و ۳ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نتوانستند تنها پیست اتومبیلرانی استان را استانداردسازی کنند

اکبرپور رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی با تأکید بر شرایط پیست چندمنظوره امیرآباد گفت: مالکیت تنها پیست چندمنظوره اتومبیلرانی استان نیز مشخص نیست و بار‌ها از سوی دهیاری روستا‌های امیرآباد و شمس‌آباد مکاتباتی مبنی بر درخواست تعطیلی آن شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: ساخت و ساز‌های مسکونی اطراف پیست چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند و تردد مضاعف، موجب نارضایتی اهالی روستا و ورزشکاران این رشته ورزشی شده که چندی قبل راهنمایی و رانندگی ورودی این پست را مسدود کرد.

اکبرپور با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسئولان اسبق و فعلی هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان در جهت استاندارسازی و رفع نواقص پیست چندمنظوره امیرآباد گفت: در دوران تصدی سه مدیرکل ورزش و جوانان و سه استاندار اخیر در این خصوص قول‌هایی داده شده که تاکنون محقق نشده است.

مدال‌هایی که مشکلات مالی ذوبشان می‌کند

اکبرپور رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی گفت: اگرچه در برنامه‌های ۱۴۰۱ اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اشاره‌ای به احداث پیست استاندارد اتومبیلرانی استان در مجموعه ۱۵ هزارنفری غدیر بیرجند شده است، باتوجه به زمان‌بر بودن بهره‌برداری این پروژه ورزشی می‌توان با بهسازی پیست امیرآباد خیلی از فعالیت‌های اساسی هیأت را پوشش داد.

در صورت بهسازی پیست اتومبیلرانی امیرآباد، مشکلات بسیاری از رانندگان حل می شود

او با اشاره به کسب مدال طلای سینا دانشگر از شهرستان سرایان در مسابقات قهرمانی موتورسواری کشوری آباده استان فارس افزود: مشکلات مالی و عدم حمایت مناسب متولیان امر در اعزام سایر ورزشکاران خوش‌آتیه استان بر رقابت‌های ملی و حتی‌بین‌المللی تأثیر منفی گذاشته و بسیاری از مدال‌های رنگی ورزشکاران را می‌بلعد.

اکبرپور از آمادگی میزبانی خراسان‌جنوبی در مسابقات رالی و آفرود کشوری و بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: کویر لوت، بیابان‌های مسطح ماسه‌ای و بوم‌گردی‌های بی‌نظیر استان می‌تواند محلی برای تفرجگاه توریسم‌های ورزشی و رقابت‌های اتومبیلرانی حتی جهانی باشد.

آیا خراسان‌جنوبی صاحب پیست استاندارد اتومبیلرانی می‌شود؟

ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز در تأیید استعداد‌های بالقوه و ظرفیت‌های بی‌بدیل خراسان‌جنوبی گفت: در صدد اعطای میزبانی مسابقات ملی و حتی بین‌المللی به این استان هستیم.

او در خصوص پیگیری احداث پیست چندمنظوره اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی و رفع مشکلات پیش‌روی پیست امیرآباد بیرجند افزود: با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی رایزنی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.