سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: اولویت اصلی برنامه‌ریزی‌ها در دوران پساکرونا توسعه نشاط و امید اجتماعی است و برنامه‌های مختلفی در این حوزه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مصطفی مرادی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان  آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا را در ۲ دسته فردی و جمعی معرفی کرد و گفت: آسیب‌های حوزه فردی و روانی که به واسطه کرونا و تبعات آن ایجاد شد شامل افزایش افسردگی ناشی از سوگ عزیزان و کاهش ارتباطات جمعی بود. به طور مثال در قشر سالمندان بر اثر کاهش رفت و آمد‌ها و بار روانی نتایج پژوهش‌ها که نشان‌دهنده بیشترین مرگ و میر کرونا در سالمندان بود، افسردگی و ناامیدی افزایش یافت.

اوافزود: مهمترین آسیب در حوزه جمعی و اجتماعی نیز ورشکستگی و آسیب‌دیدن کسب و کار‌ها بر اثر محدودیت‌های کرونایی و کاهش قدرت خرید مردم بود که در کنار شرایط اقتصادی تحریم بر درآمد مردم تاثیر منفی گذاشت.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: آسیب جمعی دیگری که به وضوح در جامعه نمود داشت، تزلزل جدی در نشاط اجتماعی بود.

مرادی با بیان اینکه نشاط اجتماعی مولفه‌های مختلفی دارد گفت: یکی از مهترین مولفه‌های نشاط اجتماعی، برنامه‌های اجتماع محور است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل شد و حتی در سطح روابط خانوادگی نیز اثرگذار بود، زیرا هرچقدر فردگرایی تشدید شود، نشاط اجتماعی آسیب جدی‌تری می‌بیند.

او ابراز داشت: با افزایش پوشش واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌های کرونایی امید است بخشی از چالش‌ها بهبود یابد هرچند شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید همچنان رعایت شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: امید است با بهبود شرایط اقتصادی و بهبود شرایط کرونا سمت دورانی حرکت کنیم که آسیب‌های کرونا پشت سر گذاشته شود هرچند اثر منفی بسیاری از آسیب‌های کرونا در کوتاه مدت برطرف نمی‌شود و تا چندین سال باقی می‌ماند، اما با برنامه‌ریزی‌های دقیق باید برای مبارزه با آن تلاش کرد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.