به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایمان بیوس مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت پرکاربرد تأمین اجتماعی در ایام شیوع کرونا در استان کرمانشاه سبب کاهش تردد و مراجعه به شعب تأمین اجتماعی استان شده است.
او افزود: از جمله خدماتی که در ایام کرونایی به صورت غیرحضوری ارائه میشود پرداخت حق بیمه، دریافت خدمات کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد، دریافت فیش مستمری بگیران تأمین اجتماعی، ارسال لیست کارفرمایان و دریافت سوابق تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان استان کرمانشاه است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: در گذشته برای صدور دفترچه تأمین اجتماعی سالیانه بیش از ۴۰۰ هزار مراجعه و در موضوع تأمین اعتبار ۹۰۰ هزار مراجعه حضوری به ثبت رسیده بود که با غیرحضوری شدن ارائه خدمات یک میلیون و ۳۰۰ هزار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاهش پیدا کرده است.
بیوس افزود: در موضوع بیمه بیکاری در ایام کرونایی هفت هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند و در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه بیمه بیکاری دریافت میکنند.
او اظهار داشت: در بخش کارفرمایان در زمان کرونا مشاغلی که آسیب دیده بودند و کارگاهها تعطیل شده بود پرداخت حق بیمه امهال شد و شامل بخشودگی جرایم شدند.
انتهای پیام/ق