استفاده از تولیدات بومی برای طرح‌های عمرانی در سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسیستان وبلوچستان گفت: با توجه به تعداد طرح‌ها در حوزه عمرانی از جمله راه سازی، گازرسانی و طرح جدید جهش مسکن، استفاده از تولیدات بومی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه شورای فنی استان گفت: با تلاش‌های انجام شده استان در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته و تاکید استاندار بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها بخصوص ظرفیت اقتصادی است.

بیجار ادامه داد: با توجه به تعدد طرح‌ها در حوزه عمرانی از جمله راه سازی، گازرسانی و ابلاغ طرح جدید جهش مسکن استفاده از تولیدات بومی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تکلیف شده تا از تولیدات بومی و محصولاتی تولیدی استان که در این پروژه‌ها قابل استفاده است به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

بیجار بیان داشت: تولیدکنندگان بومی استان اعلام آمادگی کرده اند که در صورت حمایت می‌توانند تمامی ظرفیت‌ها را به کار گیرند و اشتغال خوبی هم ایجاد خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در جلسه امروز قرار شد در اولویت اول تمامی دستگاه‌های اجرایی به شرط رعایت استاندارد‌های لازم توسط تولیدکنندگان بومی از محصولات آن‌ها استفاده کنند تا بنیه‌های اقتصادی استان از این طریق تقویت شود و با حمایت‌های لازم بتوانیم تعداد این تولیدکنندگان را افزایش دهیم.

بیجار ادامه داد: قرار شد تا ساز و کار این موضوع در دبیرخانه شورای فنی تنظیم و حداکثر تا دوهفته آینده ابلاغ شود.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان هم بایددر جلسه ستاد کرونا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از کالا‌های داخلی،  از مدیران استان خواست این دستورالعمل را با جدیت اجرا کنند.

در این جلسه اعضای ستاد کرونای استان  بر کنترل مبادی ورودی مرز‌ها و ممانعت ازورود کارمندان بدون کارت واکسن به داخل ادارات  تاکید کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: با اقدامات انجام گرفته هم اکنون از شهر‌های استان ۱۹ شهرستان دارای وضعیت ابی ۶ شهرستان زرد ویک شهر هم دارای وضعیت نارنجی است.

شهرکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی براساس طرح هوشمند واکسیناسیون خواست /برای حفظ سلامت کارکنان وقطع زنحیره انتقال ویروس کرونا از ورود کارکنان بدون کارت واکسن درادارت ومحل کارشان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار