اجرای پویش مردمی احیا جنگل‌های زاگرس در کردستان

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در ۶ شهرستان جنگلی استان پویش مردمی در راستای احیا جنگل های زاگرس اجرا می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، پیمان فتاحی مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: این طرح به صورت همزمان در ۱۱ استان زاگرس نشین اجرا می‌شود که سهم کردستان ۶۵ هکتار است.

او افزود: این طرح در مسیر‌های ورودی با مناطق جنگلی و مستعد احیا پایگاه ثابت اجرا می‌شود و بذر مورد نیاز در اختیار دوستداران طبیعت قرار می‌گیرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: بانه، مریوان، سقز، سنندج، کامیاران و سروآباد ۶ شهرستان میزبان پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس هستند که چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و محدود به مهلت خاصی نیست و تا پایان فصل بذرکاری ادامه خواهد داشت.

فتاحی با اشاره به نقش مهم جنگل‌های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، افزود: این جنگل‌ها نقش مهمی در تولید اکسیژن داشته و در جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

او با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس در معرض تهدیدات طبیعی و انسانی قرار دارند، افزود: تهدیدات متعددی مانند تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی این جنگل‌ها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار