یک نشریه آمریکایی با استناد به اسناد آلمانی از مخالفت این کشور با تحریم‌های جدید آمریکا علیه نورداستریم ۲ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آکسیوس با استناد به برخی اسناد طبقه‌بندی شده از سوی سفارت آلمان، از مخالفت دولت این کشور با تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط‌لوله گازی نورداستریم ۲ خبر داد.

در بخشی از گزارش آکسیوس آمده است: «دولت آلمان از کنگره آمریکا می‌خواهد که خط لوله نورد استریم ۲ را تحریم نکند، زیرا این اقدام به بی‌اعتبار کردن آمریکا منجر می‌شود و به وحدت ترانس‌آتلانتیک آسیب می‌رساند.»

دولت آلمان در این نامه‌ها خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفته است: «برای اجرای موفق توافق مشترک برای تقویت اوکراین، و امنیت و انرژی اروپا و همچنین مقابله با سوءاستفاده روسیه از خط‌لوله نورداستریم آماده هستیم.»

در ادامه این نامه‌های سفارت آلمان آمده است: «تحریم آمریکا علیه نورداستریم ۲ باعث می‌شود تا اعتبار آمریکا زیرسوال برود و دستاورد‌های بیانیه مشترک آلمان و آمریکا و حمایت از اوکراین در معرض خطر باشد.»

سال گذشته یک مرتبه عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

این خط لوله بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان در نهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ همچنین این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی از تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم ۲ خبر داد و گفت: «بر این اساس شرکت "ترانسادریا" و همچنین دو کشتی وابسته با این شرکت در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار