رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواستار توزیع عادلانه واکسن در جهان برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنانی درباره سویه جدید کرونا (امیکرون) گفت: کشور‌های ثروتمند باید به توزیع عادلانه واکسن کرونا در جهان پایبند باشند.

وی افزود: انتشار ویروس جهش یافته کرونا موسوم به امیکرون در کشور به طور قطع رخ نداده است، اما برای مقابله با این خطر امکانات لازم را در اختیار داریم. واکسینه کردن مردم طرح موفقی بود به همین دلیل از آن‌هایی که در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده اند دعوت می‌کنم برای دریافت واکسن مراجعه کنند، چون این کار بهترین راه برای مبارزه با ویروس کروناست.

رامافوسا افزود ویروس جهش یافته دلیل اصلی مبتلایان جدید در پرتوریا است، اگر آمار ابتلا در کشور افزایش یابد موج چهارم را تا دو هفته دیگر اعلام می‌کنیم، البته اگر سرعت ویروس به حدی نباشد که مجبور شویم موج چهارم را قبل از این تاریخ اعلام کنیم.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت دولت بزودی برای گروه‌هایی که در معرض تهدید بیشتر ویروس کرونا هستند تزریق دز سوم واکسن را مصوب خواهد کرد.

این مقام عالی آفریقای جنوبی تاکید کرد در حال بررسی این موضوع هستیم که در برخی مناطق کشور واکسینه شدن اجباری شود، مردم باید به تدابیر رسمی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا متعهد باشند. تصمیم دیگر ما این است که وضعیت فوق العاده را به سطح یک بازگردانیم تا بتوانیم با ویروس جهش یافته بهتر مبارزه کنیم.

وی با انتقاد از برخی کشور‌ها که سفر اتباع‌شان به آفریقای جنوبی و همچنین سفر از آفریقای جنوبی به کشورشان را ممنوع کردند، این تصمیم را ناامید کننده، غیر قابل قبول و تبعیض علیه آفریقای جنوبی خواند و گفت از این کشور‌ها می‌خواهیم در این تصمیم تجدیدنظر کنند. پیدایش ویروس اومیکرون باید انگیزه‌ای برای توزیع عادلانه واکسن در جهان باشد.

کارشناسان بهداشت جهانی معتقدند ظهور گونه جهش یافته کرونا در آفریقای جنوبی به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن رخ داده است. در حالی که بسیاری از کشور‌های ثروتمند صد‌ها میلیون دوز واکسن را انبار کرده اند، کشور‌های فقیر درصد ناچیزی از جمعیت خود را واکسینه کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار