رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روند شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با ثبات و رو به کاهش است و در دو هفته گذشته کاهش تعداد موارد ابتلا به این بیماری چشمگیر بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۵۱ هزار و ۶۶۶ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۸۶ هزار و ۳۰۴ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، بروجن، بن، شهرکرد، لردگان، کیار، سامان و فارسان زرد و وضعیت شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا آبی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

او ادامه داد: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شروع موج ششم بیماری کرونا و تهدید جدی سلامت و جان خود و عزیزمان را در پی خواهد داشت.

شیرانی گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

او افزود: خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است وجود دارد.

شیرانی اضافه کرد: روند شیوع بیماری کرونا در استان با ثبات و رو به کاهش است و در دو هفته گذشته کاهش تعداد موارد ابتلا به این بیماری چشمگیر بوده است.

او ادامه داد: میزان خطر پذیری استان تا حدودی کمتر شده است، اما با توجه به مناسب بودن آمار واکسیناسیون و رسیدن به درجه‌ای از اطمینان در استان و آغاز بازگشایی‌ها و بازگشایی تدریجی در حوزه امکنه آموزشی نگرانی‌ها از عادی انگاری ها، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده، همچنان باقی است و این امر ممکن است، موجب افزایش گرفتاری و بروز نوساناتی در آینده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار