میز ملی خرما در دشتستان برگزار خواهد شد

میز ملی خرما در شهرستان دشتستان قطب تولید خرمای استان بوشهر همزمان با جشنواره و نمایشگاه ملی خرما (۹ تا ۱۲ آذر) برگزارخواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: نمایشگاه و جشنواره ملی خرما از ۹ تا ۱۲ آذر، در این استان برگزار می‌شود که همزمان با آن و به همت سازمان صمت استان بوشهر، میز ملی خرما با حضور فعالان این حوزه در استان‌های خرماخیز، مسئولان کشوری و استانی با هدف کمک به توسعه بازار خرما در کشور و خارج از کشور در شهرستان دشتستان تشکیل خواهد شد.

او با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، ۹۹ هزار تن خرما به ارزش ۸۶ میلیون دلار صادر شده است، عنوان کرد: برنامه‌های بلند مدت خوبی می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای کمک به بازار خرما در داخل کشور مانند فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف خرما در بین قشرهای مختلف جامعه اجرا کرد که موجب رونق فروش این محصول شود.

معاون سازمان صمت بوشهر بیان کرد: در نمایشگاه ملی خرما هیات‌هایی از کشورهای دیگر نیز حضور می‌یابند تا تفاهم‌نامه و قراردادهایی با خریداران خارجی برای تحول بازار خرمای کشور و استان بسته شود.


بیشتر بخوانید


استان بوشهر با داشتتن  ۳۴هزار هکتار نخلستان و تولید ۱۶۵هزار تن محصول از استان‌های خرماخیز کشور به شمار می‌رود.

۱۲۶هزار تن از محصول تولیدی نخلستان‌های این استان خرما و بقیه خارَک و رُطَب است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.