کرمانشاه ظرفیت راه اندازی چندین کارخانه داروسازی را دارد

رئیس انجمن داروسازان استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان در حوزه داروسازی گف ت: این استان ظرفیت راه اندازی چندین کارخانه داروسازی را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام افضلی رئیس انجمن داروسازان استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت تنها یک کارخانه داروسازی در استان گفت : این درحالی است که استان با توجه به وجود داروسازان متخصص، ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

او گفت : وجود متخصصان بسیار داروسازی در استان موجب شده بتوانیم ظرفیت لازم را برای تولید انواع دارو‌های داخلی در استان داشته باشیم.

او افزود: استان کرمانشاه یک استان مرزی است و بحث توریسم سلامت در آن یکی از ظرفیت‌های دیگری است که لزوم راه اندازی کارخانجات داروسازی را در استان توجیه می‌کند.

افضلی افزود: از طرفی همین مرزی بودن و بحث صادرات بازهم ظرفیت دیگری برای راه اندازی کارخانجات داروسازی در استان است و با تولید دارو و صادرات بخشی از آن به عراق می‌توان برای کشور ارزآوری داشت.

رئیس انجمن داروسازان استان کرمانشاه ادامه داد: علی رغم این همه ظرفیت، هم اکنون تنها یک کارخانه داروسازی "باختر بیوشیمی" در استان فعال است که ۵۰ قلم دارو در این کارخانه تولید می‌شود.

او افزود: کیفیت بالای محصولات تولیدی این کارخانه نشان میدهد که کرمانشاه ظرفیت‌های بالایی در این حوزه دارد و اگر حمایت شود قطعا می‌تواند تامین کننده بخشی از نیاز دارویی کشور شود.

افضلی گفت: هم اکنون کشور نیاز بالایی در بحث سرم دارد و ظرفیت راه اندازی کارخانه سرم سازی در استان را داریم و انتظار این است که مسئولین مربوطه در این زمینه همکاری کرده و کارخانه سرم سازی که نیاز استان و کشور است را در کرمانشاه راه اندازی کنند.

او افزود: در صورت راه اندازی کارخانجات داروسازی در استان، قطعا علاوه بر تامین نیاز خود استان و استان‌های همجوار می‌توان بخشی از آن را صادارت کرده و برای کشور ارزآوری داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.