معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس از صرفه جویی ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی در این شرکت با تعمیر و بهینه سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی توکلی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس با تشرح عملیات انجام شده برای تعمیر و بهینه سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در شرکت برق منطقه‌ای استان، افزود: در این عملیات با نظر مهندسان و کارشناسان برق تعدادی از دستگاه‌های یاد شده در پست‌های ۶۶ و ۲۳۰ کیلوولت اسقاط شد تا ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی (CVT) بهینه سازی شود.

او افزود: با توجه به صرف هزینه قابل توجه جهت جایگزینی CVT‌های معیوب و غیر قابل استفاده (اسقاط) با ارائه طرحی ابتکاری نسبت به بازیابی و رفع اشکالات تجهیز مذکور اقدام گردید و پس از انجام تست‌های لازم مجددا آماده بهره برداری و در شبکه مورد استفاده قرار گرفت.

توکلی اضافه کرد: اجرای این طرح باعث صرفه جویی قابل توجه حدود ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی شده است که در هزینه‌های تامین کالا و استفاده بهینه از تجهیزات موجود در راستای مدیریت دارایی‌های شرکت برق منطقه‌ای فارس اعمال شده است.

این مقام مسوول یاد آور شد: این پروژه برای نخستین بار در این شرکت انجام شد.

مزیت CVT در حجم کمتر و ارزانتر بودن آن است ضمن آنکه از آن می‌توان به عنوان وسیله‌ای در مخابرات شبکه قدرت نیز از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار