۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس استثنایی آذربایجان غربی تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند که ۹۷۰ نفر آنان دانش آموز دختر و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر پسر هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، مهین منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند که ۹۷۰ نفر از آنان دانش آموز دختر و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر نیز پسر هستند.

منافی افزود: ۸۹ کد آموزشی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی داریم که در قالب ۴۳ فضا و کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۷۷ مدیر مدرسه در این مدارس فعال هستند و ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۹ درصد معلمان در شاد فعال هستند ضمن اینکه ۷۹ درصد دانش آموزان استثنایی هم در شاد عضو هستند که ۲ هزار و ۱۴۴ نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: یک هزار و ۹۴ نفر از دانش آموزان استثنایی استان به صورت حضوری و یکهزار و ۲۸۸ نفر غیر حضوری و ۳۱۸ نفر به صورت ترکیبی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با آسیب‌های بینایی و شنوایی در حال کاهش و اوتیسم و چند معلولیتی در حال افزایش است که در صدد هستیم با ارزیابی‌های میدانی در قالب یک طرح تحقیقاتی با دانشگاه علوم پزشکی این موارد بررسی دقیق شود.

منافی ادامه داد: ۴۱۱ نفر از دانش آموزان استان در دوره پیش دبستانی، یک هزار و ۶۸۷ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در دوره‌های متوسطه تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال نسبت به ۲ سال قبل ورودی به مدارس استثنایی افزایش یافته است و علت آن اطلاع رسانی‌های وسیع به اولیا و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بوده است.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.