قادر آشنا از اختصاص ۵۰ درصد از بودجه امسال به هزینه تولید آثار نمایشی در استان‌ها سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   قادر آشنا در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در خراسان شمالی که همزیستی مسالمت آمیز و فرهنگ دوستی آن‌ها زبان زد ایران است، از مردم خراسان شمالی به واسطه این که با هنر و فرهنگ آشنا و به تئاتر عشق می‌ورزند و از آن استقبال می‌کنند به عنوان مردمی فرهیخته و فرهنگ دوست که قدر این گوهر را می‌دانند، یاد کرد.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره شعار دولت، شعار که توجه به مناطق کم برخوردار و فرهنگ و هویت ایران زمین است، از اختصاص ۵۰ درصد از بودجه سال جاری به هزینه تولید آثار نمایشی در استان‌ها سخن گفت و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال این مبلغ به استان‌ها اختصاص داده شود.

او هم چنین شعار توجه به هویت ایرانی را مورد توجه قرار داد و بر تولید نمایشنامه مبتنی بر فرهنگ و هویت ایرانی توجه به داشته‌های فراوانی دراین حوزه تاکید کرد و گفت:در نظر داریم تا بدون محدودیت تولید نمایشنامه، از هر تعداد نمایشنامه‌ای که در استان در طراز ملی تولید شود حمایت کنیم.

آشنا ادامه داد: در حال حاضر در ۵ سرفصل اقدام به تولید نمایشنامه کردیم و حتی اگر بنا باشد تمامی جشنواره‌ها را تعطیل و تمامی هزینه‌های اجرایی را کاهش دهیم تا به نمایشنامه توجه و پرداخته شود، این کار صورت می‌گیرد.

او از تمامی هنرمندان استان که به فرهنگ، هویت و داشته هایتان علاقه‌مند هستند خواست تا در زمینه تولید نمایشنامه گام بردارند و این خطه را که هم، چون ایران کوچک است، در قالب نمایشنامه به تصویر بکشند.

شانزهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از سوم تا پنجم آذر ماه برگزار شد و هفت اثر راه یافته از شهر‌های بجنورد، شیروان و گرمه از میان ۲۰ اثر راه یافته به این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.