مهم‌ترین حوادث ۹ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۹ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف گردو و فندق قاچاق ۶ میلیارد ریالی در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف گردو و فندق خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گردو و یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم فندق خارجی قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

ناکامی قاچاقچی گوسفند در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰۷ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: مأموران انتظامی لامرد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۱۰۷ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل کشف و راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

توقیف ساینا و کشف هروئین در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری ساینا و کشف ۱۱ کیلو و ۵۰ گرم هروئین در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور شیراز-سپیدان به یک خودرو ساینا مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۱ کیلو و ۵۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف سواری جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ بعثت قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: پس از انجام بازجویی‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از مردم تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هرگونه تردد مشکوک خودرو و افراد ناشناس را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷ دستگاه ماینر قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۷ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگا‌‎های استخراج ارز دیجیتال در منزل خود می‌کند که موضوع با جدیت در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۷ دستگاه ماینر قاچاق همراه با سایر متعلقات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ماینر‌های قاچاق ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ امجدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

محل دپو کالای قاچاق در قائمیه لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو کالای قاچاق در یکی از محلات قائمیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۰ عدد شافت تریلی، ۲۰ عدد بکس بادی و ۴۰۸ عدد انبر قفلی خارجی قاچاق کشف کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه بیان کرد: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ضمن کشف ۷ کیلو و ۲۸۰ گرم انواع مواد مخدر، ۷ نفر خرده فروش و معتاد را نیز دستگیر و جمع‌آوری کنند.

فرمانده انتظامی خرامه ادامه داد: توقیف ۳۰ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۵ سارق و کشف ۹ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ کریمی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک خودرو وانت پراید خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: مأموران انتظامی ممسنی هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ دستگاه یخچال فریزر قاچاق کشف و راننده نیز به مرجع قضائی معرفی شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌‍‌اند.

خودرو حامل چوب قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: مأموران انتظامی کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یکدستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن‌ها را توقیف کردند.

چوب

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش هیزم‌های مکشوفه را ۸۵۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف احشام قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۵۹ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی خنج اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق احشام، ماموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۹ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۳۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف ۳۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها، کارشناسان پلیس آگاهی از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

او افزود: با کارشناسی وسایط نقلیه و استعلام از سامانه پلیس، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ۶ متهم در این خصوص دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از تحویل موتورسیکلت‌های کشف شده به مالکان خبر داد و اظهار کرد: متهمان دستگیر شده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه طرح سرکشی از پارکینگ‌ها به صورت مستمر اجرا می‌شود، از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه، هرگونه مورد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار