ماجرای یک کارت عروسی که به دست رهبر رسید

حمید و فائزه زوجی هستند که علاوه بر آسان برگزار کردن مراسم شان از رهبر معظم انقلاب در عروسی شان دعوت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه چشم و هم چشمی و رسم و رسوماتی که بعضی از آن‌ها اضافه و اشتباه‌اند شرایط ازدواج را برای جوانان سخت کرده، اما هنوز جوانانی هستند که با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) این امر مقدس راساده برگزار می‌کنند. حمید و فائزه زوجی هستند که علاوه بر آسان برگزار کردن مراسم شان از رهبر معظم انقلاب در عروسی شان دعوت کرده‌اند.

فائزه کوشکباغی بانویی که برخلاف دختران هم سن وسال خودش از تجملات و زرق و برق مراسمات‌اش گذشته تا پیوندشان مطابق میل حضرت زهرا (س) باشد اینطور می‌گوید:

ماجرای یک کارت عروسی که به دست رهبر رسید

فائزه کوشکباغی هستم متولد ۱۳۷۰ وهمسرم حمید اسکندری متولد ۱۳۶۴. دوسال پیش ازدواج کردیم و حالا کنارهم خوشبختیم. داستان آشنایی ما به اوایل مهر سال ۹۷ برمی گردد.

فائزه داستان آشنایی و ازدواجش را اینگونه برای ما تعریف می‌کند:

«عصر یه روز پاییزی وقتی داشتم اینستا گردی میکردم برایم یک پیام آمد. پیام برای یک آقا بود که زیر یکی از پست هایم نوشته بود: «میتونم دایرکت مزاحمتون بشم؟» من جواب ندادم دوباره بهم پیام داد و از من خواست که اجازه بدهم چند لحظه صحبت کنیم.

بالاخره راضی شدم وآمد دایرکت. خیلی محترمانه نوشته بود «سلام قصدم مزاحمت نیست از مطالب و محتوای پیج و طلبه بودنتون خوشم اومده و دنبال یک همسر مذهبی هستم و قصد ازدواج دارم. اگرموافق باشین زیر نظر خانواده‌ها با هم بیشتر آشنا بشویم»

چند جمله‌ای هم در رابطه با شغل‌اش، خانواده اش و خودش برایم توضیح داده بود. جواب دادم و گفتم ازدواج به سبک مجازی را نمی‌پسندم و نمی‌توانم بهش اعتماد کنم. حمید دوباره شروع کرد به صحبت کردن و برایم مفصل از خودش گفت آخرش هم عکسی برایم فرستاد که راحت‌تر اعتماد کنم.

چند روزی طول کشید تا درباره پیشنهادش فکر کردم و راضی شدم زیر نظر خانواده‌ها باهم صحبت کنیم. اولین دیدارمان هم در بهشت زهرا بود.

دوست داشتم ازدواجم مطابق میل حضرت زهرا باشد

بعد از چندین جلسه آشنایی که با هم داشتیم حمید با مادرش برای خواستگاری به خانه ما آمد. در جلسات خواستگاری سعی می‌کردم تا حدی که می‌شود همه چیز مطابق میل حضرت زهرا (س) باشد. گرچه من هم مثل همه‌ی دختر‌ها دلم می‌خواست در مراسماتم لباس‌های خاص و چشم‌گیر بپوشم، اما این کار را نکردم. ترجیح دادم از همان اول ساده شروع کنیم تا درگیر تجملات و اسراف نشویم. البته اینطور نبود که ظاهر و آراستگی ام برایم اهمیت نداشته باشد. با لباس‌هایی که داشتم ویا از افراد درجه یک زندگی‌ام امانت می‌گرفتم همیشه ظاهری مرتب و آراسته داشتم.

مخالف مهریه سنگین بودم

خانواده ام اصلا با ۱۴سکه موافق نبودند و می‌گفتند حداقل مهریه‌ات ۵۹ سکه به نیت ابجد نام امام زمان باشد. اما خودم دوست داشتم مهریه ام جوری باشد که حضرت آقا خطبه عقدمان را بخوانند. حمید هم به خانواده‌ها گفته بود می‌خواهم مهریه فائزه طوری باشد که هر زمان مطالبه کرد بتوانم آن را پرداخت کنم. بلاخره به هر سختی‌ای که بود خانواده‌ها را متقاعد کردیم که مهریه سنگین خوشبختی نمی‌آورد و به همین ۱۴ سکه رضایت دهند. به درخواست حمید و برای برکت زندگی مان یک سفر کربلا هم به مهریه ام اضافه شد.

سرویس عروسی‌ام را نقره برداشتم

ما خیلی سعی می‌کردیم که ازدواج آسانی را شروع کنیم و اصلا درگیر تجملات و چشم وهم چشمی‌ها نشویم. مخصوصا که همسرم از نظر مالی در آن زمان در تنگنا بود. به پیشنهاد من برای وسایلی که لازم نبود هزینه نکردیم. مثلا اتو مو، سشوار، فرمو و. را، چون از دوران مجردی داشتم نخریدم. بیشترمناسبت‌ها هم به حمید می‌گفتم که کادو و هدیه نمی‌خواهم ویا حداقل هدیه‌های گران قیمت و سنگین برایم نخرد. می‌توانستم مثل بعضی از دختر‌ها بگویم از هرچیزی بهترین و ایده آل‌ترین اش را می‌خواهم. آن وقت حمید مجبور می‌شد برای تامین خواسته‌های من قرض کند، اما دلم نمی‌خواست سختی ادای قرض در زندگی مشترک مان باشد.

یشنهاد خرید سرویس نقره را خودم به حمید دادم. وقتی دیدم نگران هزینه‌ها است گفتم من مشکلی با خرید سرویس نقره ندارم. حمید هم، چون واقعا در مضیغه مالی بود قبول کرد و گفت هر زمانی که شد برایم یک سرویس طلا می‌خرد. حالا تنها مشکل مان راضی کردن خانواده‌ها مخصوصا پدر و مادرم بود. خیلی آرام و با استرس به خانواده ام گفتم که ما نمی‌توانیم سرویس طلا بخریم و بودجه اش را نداریم. خب معمولا همه پدر و مادر‌ها برای رفاه و آسایش فرزندشان دوست دارند که بچه‌ی شان از هرچیزی بهترین را داشته باشد. بخاطرهمین اول مخالف بودند، ولی من برای خانواده ام توضیح دادم که فعلا نمی‌توانیم بخریم و اگر هم بخواهیم طلا بخریم باید قرض کنیم و دوست نداریم برای چیزی که ضروری نیست زیر بار قرض بریم و خداروشکر در نهایت راضی شدند. چند روز قبل از مراسم عروسی به بازاررفتیم وبعد از اینکه حسابی گشتیم یک سرویس خوب و قشنگ با قیمت مناسب پیدا کردیم و خریدیم ومن واقعا از خریدنش خیلی راضی هستم.

ماجرای یک کارت عروسی که به دست رهبر رسید

مراسم عقدمان خیلی ساده برگزار شد

هر روز که می‌گذشت و به روزعقد نزدیکتر می‌شدیم استرس من هم بیشتر می‌شد. یک روز قبل ازعقد با خواهرشوهرم و خواهرم رفتیم برای خرید لباس، همه بازار را زیر و رو کردیم تا یک لباس ساده و زیبا و در عین حال با قیمت مناسب بخریم. یک شال سفید هم خریدم. شب عقد از خدا خواستم کمک مان کند که واقعا الگوی مان درسادگی و قناعت حضرت زهرا باشد و دلمان به داشته‌های مان راضی باشد.

روز عقدم یک لاک صورتی خریدم و خودم زدم. حتی آرایشگاه هم نرفتم در حد مختصر و مفید، خودم آماده شدم و با وسایلی که داشتم موهایم را تزیین کردم. حتی نمی‌دانستم همسرم برایم دسته گل میخرد یا نه! توی دلم می‌گفتم خداکند یادش باشد که باید برایم دسته گل بخرد. وقتی آمد که به محضر برویم یک دسته گل با ۱۰ شاخه گل رز برایم خریده بود.

مراسم ساده‌ای داشتیم، یک محضر با قیمت مناسب و فضای دنج پیدا کرده بودیم که از آنجا با هم بودن مان راشروع کنیم. خداروشکر همه چیز خوب پیش رفت، مهمان‌های زیادی دعوت نکردیم و هیچ اسراف یا موارد اضافی و بیهوده‌ای در مراسم مان نبود.

ماجرای یک کارت عروسی که به دست رهبر رسید

اولین کارت عروسی را برای امام زمان گذاشتیم

زمان مجردی‌ام که کتاب خاطرات شهید طلبه مصطفی ردانی پور را می‌خواندم، نوشته بود نزدیک عروسی‌اش، یک کارت نوشته و برای امام زمان به جمکران برده و از ایشان خواسته در حق‌شان پدری کنند و به عروسی بیایند. خیلی به دلم نشست و نیت کردم هرزمان ازدواج کردم من هم، اول از اهل بیت بخواهم به عروسی ام تشریف بیاورند و قدم روی چشمانم بگذارند. کارت‌ها راکه نوشتیم توسل کردم به حضرت زهرا و امام زمان و ازشان خواستم تنهای‌مان نگذارند. با اینکه ما برای‌شان هیچوقت بچه‌های خوبی نبودیم، اما بزرگی کنند و به مجلس مان بیایند.

کارت عروسی مان را برای رهبر فرستادیم

به غیر از کارتی که برای امام زمان (عج) کنار گذاشتیم یک کارت هم برای رهبر نوشته بودیم از شانس خوبم که نمی‌دانستم واقعا کارت را چه جوری به دست حضرت آقا برسانم یک روز در حوزه گفتند که فردا از طرف بیت رهبری به حوزه می‌آیند و اگر نامه یا دلنوشته‌ای دارید برای آقا بنویسید. خوشحال شدم کارت عروسی مان را برداشتم و همراه یک نامه بردم وگفتم «مراقب باشین و برسونین به دست دلبر»

ما اعتقادمان بر این بودکه نَفس رهبری حق هست و واقعا انسان، مخلص و خاصی هستند و برای‌مان مهم بود وقتی از امام زمان (عج) دعوت می‌کنیم از نائب شان نیز که در غیبت امام، ولی ما هستند دعوت کنیم. هرچند می‌دانستیم که این کار صرفا از روی آرزوی خودمان است، اما همین که مطمئن بودیم برای‌مان دعا می‌کنند، برای‌مان خیلی ارزشمند بود.

ماجرای یک کارت عروسی که به دست رهبر رسید

رهبر برای عاقبت به خیری‌مان دعا کردند

مدتی بعد از عروسی مان از طرف پست برایم یک بسته آمد. باز کردم و تا نامه بیت را دیدم واقعا دست هایم یخ زد. آنقدر خوشحال بودم که سر ازپا نمی‌شناختم. باورمان نمی‌شد که آقا جواب داده باشند. خیلی خوشحال بودیم، همسرم باور نمی‌کرد و می‌گفت واقعا جواب دادند؟ واقعا برای‌مان هدیه هم فرستادند؟

می‌گفت «آدم وقتی روز عید غدیر از دست یه سید هدیه میگیره چقدر خوشحال میشه، چون از دست محب و شیعه امیرالمومنین هدیه گرفته، اما این خیلی فرق داره، چون هم سید هستن هم امام و رهبر یک کشور مسلمون هستند و دعای خیرشون، میتونه معجزه کنه تو زندگیمون و اول زندگی به ما شور و انگیزه بیشتری بده»

آقا در نامه‌ای که فرستاده بودند برای مان دعاکرده بودند برای خوشبختی و عاقبت بخیری مان. برایم یک چادر مشکی، قرآن، کتاب، و چفیه به عنوان هدیه فرستاده بودند. اصلا حسی که داشتم را نمی‌توانم وصف کنم. حمید با قرآنی که فرستاده بودند قرآن خواند و من هم با عشق با پارچه مشکی برای خودم یک چادر دوختم. به خودم گفتم «این چادر از طرف نائب امام زمانته باید قدر بدونی و باهاش نماز بخونی و دعا کنی برای ظهور امامت.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خدمت همه عزیزان خصوصا این دو نوگل شکفته
لذت بردیم از حرکت شما ؛ خوشبخت و برقرار باشید ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۳:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام‌نماز‌روزهاتون‌قبول‌حق‌باشه‌‌من‌یه‌مشکلی‌داشتم‌هیچ‌جور‌نمیتونم‌دروست‌کنم‌برای‌من‌یه‌اتفاقی‌افتاده‌مادرم‌۳سالیه‌فوت‌کرده‌‌‌ازاونطرف‌‌‌منو‌مجبور‌ازدواج‌ کردن‌‌منم‌وضع‌مالی‌خوبی‌ندارم‌میخواستم‌برام‌یه‌کمکی‌کنید‌سن‌خودم‌۳۰‌ساله‌کار‌میکنم‌هزینه‌دامدم‌خرج‌خونه‌مادرم‌میکردم‌ازاینطرف‌موندم‌برای‌ازدواجم‌چکاری‌کنم‌‌
Iran (Islamic Republic of)
فیضی
۰۷:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
باسلام منوهمسرمم جشن عقدمون مولودی بودواسه عروسیمونم رفتیم قم واومدیم سرخونه زندگیمون،ولی نمیدونم چراپیشرفت نداریم،مستاجریم،ماکه ساده اومدیم سرزندگی
Iran (Islamic Republic of)
ثنا رسولزاده
۲۱:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
عالی بود
این عروسی ها خیلی خوب هستش، الان عروسی ها انقدری سنگین و بزرگ هستن
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه اسماعیلی
۱۵:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام به نظرمن فقط دختر نباید آسون بگیره پسر هم همینطور چرا فقط ساده زیستی مختص به دخترا باید باشه پس پسرا چی زمانی که جهیزه ای آن چنانی از دختر میخان پس باید کوتاه امدن از دو طرف باشه نه یک طرف
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امام زمان
۰۷:۵۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مطمئن باشید این میزان بخشندگی شما کمک بزرگی در
زندگی آینده شما و فرزندانتان میکند .در هنگام سپیده دم و اقامه نماز صبح برای شما و همسرتان آرزوی خوشبختی دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چه قدر خوب و جالب در عین سادگی رفتن سر زندگی‌شون الان به هر کسی می گی چرا مجرد موندی یا بهونه ی خرج ها رو می گیره یا حرص پول رو می خوره
امیدوارم همه این افراد رو الگو قرار بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
منم سال 1378ازدواج کردم و مهریه ام فقط پنج عدد سکه هست که اون هم به همسرم گفتم به جای پنج سکه پنج بار بفرستم زیارت امام حسین علیه السلام،سه بار طلب کردند و دو بار دیگر عمری باشه طلب دارم،ولی خواهرم کاملا برعکس من بودند و مهریه خیلی‌ بالایی دارد پس هر کسی هر جوری دوست دارد زندگی خودش را آغاز می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خیلی واسم جالب بود
براشون ارزوی خوشبختی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سدنا سروستانی
۱۹:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خانم کوشکباغی عزیز احسنتم مبارکتون باشه خوشبخت بشین زیر سایه ی آقاامام زمان(عج)خیلی جالب بود دقیقا منم شبیه شما بودم.ازاونجایی ک شوهرم پسرداییم بود ودوتاییمونم خیلی مذهبی بودیم یک زندگی ساده ی ساده شروع کردیم فقط دوتا حلقه نقره خریدیم خیلللی دستمون تنگ بود لباس عقد وخواستگاریم از دوستام قرض گرفتم حتی چیزی به عنوان خرید عقد و عروسی نداشتیم.قبل ازعقدمون به شوهرم گفتم دعوت نامه بفرستیم برا حضرت آقا اونم با خوشحالی قبول کرد برا آقا دعوت نامه فرستادیم اما همیشه خواب میدیدم آقا بهم چفیه هدیه میده یک ماه از عقدمون گذشت خبری از آقا نبود‌ک جواب بده خیلی تو فکر رفته بودم یه روز ازپست بانک محله مون تماس گرفتن گفتم براتون بسته اومدتماس گرفتم باشوهرم با خوشحالی رفت نامه رو گرفت آقا جواب داده یه نامه برام فرستاد کلی دعای عاقبت بخیری برامون کرد بایک قرآن ویک کتاب درمورد راه روش زندگی برام فرستاد ازاون روز به بعد انگار همه چی بهم رو آورداستخدام رسمی شدم باوام ازدواج شوهرم مغازه راه اندازی کرد خیلی زندگیمون پرازآرامش وپررزق وروزی شد.خداروشکر خیلی آرامش داریم کنارهم وعاشقانه زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۵:۲۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
درست تو خونه سازی بودم پانزده روز قبل عروسی مون بود.هنوز خیلی از کارهاش مونده بود حتی سرامیک هم نشده بود.طلبید یه باره بدون مقدمه رفتیم کربلا .زمانی که اونجا رسیدیم .نماینده بعثه مقام معظم رهبری اونجا حضور داشتن و یک چادر و قرآن و یک لوح تقدیر فقط به تازه عروس و داماد های کاروان دادن که هنوز هم بغل دیوار هست.و لذت سفر زیارتی رو چند برابر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۵:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا دمشون گرم انصافا جوانها الگو بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۴:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خیلی جالب بود افرین
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن
۱۴:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من واقعا لذت بردم که هنوز هم خانواده و جوانان مذهبی و معتقد به ساده زیستی و عقلانیت که این امر نشانه درک و فهم این دو خانواده رو می رساند می باشد. من خودم 24 سالمه و از بچگی آرزوی دیدن رهبر انقلاب و از نزدیک داشتم. چه برسد کارت دعوت ارسال کنم و یا حضرت آقا خطبه را جاری کند..من خودم هم اکنون مجردم و دقیقا به دنبال همچین خانواده و دختر خانمی هستم. تا یک زندگی دور از تجملات رو شروع کنیم. پس برای ما مجرد ها نیز دعا کنید. یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ایشالله خوشبخت بشید ایشالله حضرت فاطمه و پسرش امام زمان یارو نگهدارتون باشه به پای هم پیر شین ارزوی خوشبختی برا تمام جوونا و شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خیلی عالی بود خوشبخت باشید برای یک پسر ودو دختر من هم دعا کنید کنید واقعا که من خیلی خوشم اومد اشکم داومد میشه بچه های من هم که پدر ندارند ایجوری ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
با سلام و درود جالب است کسانی کہ ادعای سادہ زیستی دارند تالار گرفتہ اند لباس عروس گرفتہ اند سرویس گرفتہ اند مراسم عقد جدا گرفتہ اند و مہریہ گرفتہ اند بعد ادعای سادہ زیستی دارند این ھا کہ شد تجمل حالا کمتر تجمل کردہ اند یا لااقل اسراف نکردہ اند واقعا جالب است پس ھمون رفیق بازی دختر و پسر ھا کہ فقط بہ خاطر ھمدیگہ ھم رو می خوان بہترہ شاید مدتش کوتاہ باشہ ولی خوب چون ھیچ چشمداشتی از ھم ندارند بہ عشق نزدیک تر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام به افکارت و هدیای که گرفتی حسادت کردم میشه لطفا به من بگی به چه آدرسی میتونم برای رهبرم نامه بنویسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
منم واسه شوهرم آسون گرفتم چون میدونستم لباس عروسیه ارزون قیمت سرویس طلایه ارزون چووضع مالیه خوبی نداشتن وواقعادوسش داشتم حتی کارم نداشت ولی زندگیموسپردم به خداالان خوبیم خداروشکردوتاهم پسر دارم فقط میخواستم بگم حرف به خاطر دیگران خودتونواذیت نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ان شاالله عاقبت بخیر شوید . التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
از این به بعد همه نامه میفرستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
زیبا ترین چیز انسانیت آدم هستش. یکی از دلایل اصلی ازدواج نکردن همین تجملات و مهریه ها ست.
بیکاری هم درسته ولی اگر یار و همراه خوب باشه خدا انسان رو به همه چیز می رسونه. کاش اینها مد شه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
زیبا ترین چیز انسانیت آدم هستش. یکی از دلایل اصلی ازدواج نکردن همین تجملات و مهریه ها ست.
بیکاری هم درسته ولی اگر یار و همراه خوب باشه خدا انسان رو به همه چیز می رسونه. کاش اینها مد شه
Iran (Islamic Republic of)
چطور میتونم به رهبر نامه بدم راهنمایبم کنید؟
۱۳:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چطور میتونم به رهبر نامه بدم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
نامت و بده ب خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
عالی بود همین
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۲:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ان شاءالله همیشه در پناه اهل بیت باشید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
برا من خیلی جالب بود افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خوبه که همه مردم به فکر مد حسودی نباشه هر چی ساده تر بهتر راحت تر قرار نیست الکی خودتو بدهکار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اگه واقعا راست میگفتی نمی مدی همه جا جار بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام الهی همیشه تنتون سالم و دلتون شاد باشه به نظر من اگر خداوند در قران کریم خودش به بنده هاش افتخار میکنه من به جرات میتونم بگم که شما یکی از اون بنده های خاص خداوند هستید زندگیتون در پناه خدا پر برکت انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
احسنتم. بسیار زیبا.در پناه امن صاحب الزمان(عج) و حضرت زهرا(س) زندگیتان مستدام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام. امیدوارم خوشبخت بشین.شما عزیزم با شرایط شوهرتون کنار اومدین. کسی هم که شرایط براش فراهم هست چرا خرج نکنه و از موهبتهای زندگی لذت نبره؟ البته اسراف اصلا خوب نیست ولی اگر کسی بتونه چرا در حد معقول استفاده نکنه واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خوشبخت بشین اما اینهمه از وجنات خودت گفتی اون بنده خدارو تخریب کردی کار شاققی نکردی الان همین تشکیل زندگی ساده رو هم نمیتونن جوانها انجام بدن با اینهمه گرانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خانم ها اینقدر بلد نیستید نظر ندید هر خانم که نمیتونه نظر بده.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۹:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
التماس تفکر....
هرکسی خصوصیات خاص خودش رو داره و شما اگه با نداشته ها کنار اومدی چون میدونستی چیزی بالاتر خواهی داشت ، کاری با دین و اینچیزاش ندارم ولی از همه بالاتر فهم و شعوره که یک انسان رو کامل میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ماازشمام آسانترگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ما نیز همینجور شد و فرستادیم برای رهبر، همین نامه اومد برامون، خطبه عقدمون هم ساده کنار قبر شهید حججی بود ولی خیلی جایی ازمون گفته نشد، بی خیال میگذرد...
Iran (Islamic Republic of)
Eli
۱۲:۳۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مگه شما برای جلب نظر و توجه مردم و رسانه ها اینکارو کردین؟؟!! من فکر میکردم این کارا دلیه
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
برادر مسئلہ این است کاری کہ برای خدا است رو کسی جایی ازش چیزی نمیگہ ولی کاری کہ برای جلب توجہ و ریا انجام بشود ھمہ می بینن و بہ بہ و چہ چہ می کنند مراسم تالاری مراسم عقد جدا لباس عروس سرویس عروسی مہریہ بہ سکہ حالا ادعای سادہ زیستی دارن ؟! صد رحمت بہ خواھر ھا و برادرای رفیق باز صد رحمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
داداش اگر قرار باشه 85 میلیون جمعیت منتظر جواب باشند. سنگ رو سنگ بند نمی شد. ان شاء الله دومیت و جبران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن پور اسفراین
۰۸:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مبارک باشه انشاالله که درزندگی همیشه پایدار باشید ویک عده‌ای چرا حسودی می کنید چشم حسود کور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خوشبخت بشین ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
عای
۰۸:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کاش یه خونه هم بهتون میداد تااخرخوشبخت بودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اونجوری دیگه همه کارت دعوت میفرستادن
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۰۵:۳۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اوهوم خوشبخت بشید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امام زمان
۰۵:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مطمئن باشید این میزان بخشندگی شما کمک بزرگی در
زندگی آینده شما و فرزندانتان میکند .در هنگام سپیده دم و اقامه نماز صبح برای شما و همسرتان آرزوی خوشبختی دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من متن و نظرات ارائه شده را کامل خوندم
قشنگی کار این خانوم این بود که با وجود اینکه در رفاه نسبی بزرگ شده بود زن خودساخته ای بودن ومثل بعضی افراد که حتی در رفاه کامل زندگی می‌کنند عقده ای بزرگ نشدن واینکه ازدواج آسان جبر شرایط نبوده بلکه میل درونی ایشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
آسیه
۰۲:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام شماکه راه حضرت زهرا(س)راپیشرو یتان قراردادید قطعا موفق وخوشبخت خواهیدشد،لطفا برای همه جوانان دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
الهی خوشبخت شین عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
انشالله که خوشبخت بشید و صدقه شما ها هم ما پسر های جوان مجرد هم خوشبخت بشیم و دختر خانم ها هم خوشبخت بشن الهی ک هرکسی قسمت هرکسی هستش بهش برسد الهی امین،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چقدر دلم میگیره وقتی میبینم دختران ثروتمند ترین کشور دنیا آنقدر فقیرانه روانه خانه بخت می شوند
منم سال ۸۸ ازدواج کردم خیلی ساده از همه چیز گذشتم فقط یه حلقه برام خریدن حتی هزینه آرایشگاه خودم دادم
اما الان مثل سگ پشیمونم
مرد وقتی خرج نکنه قدر زن رو نخواهد دانست
از شهر شیراز رفتم تو یه روستا 4سال و نیم زندگی کردم چون شوهرم پول اجاره خونه نداشت
کارمند بودم خودم وام گرفتم خونه خریدم ماشین خریدم اما شوهرم بعد 12سال هنوز سرویسی که قول داده بود رو نخریده اگرچه الان وضع مالیش خوب شده
مهریه حضرت زهرا آب بود یعنی باارزش ترین عنصر روی زمین و دو سوم کره زمین آب است
چرا آنقدر تبلیغ می کنید برا مهریه کم
مهریه تنها حقی هست که یک زن از همسرش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
زمانی ک میخواستی ازدواج کنی. درستفکر و انتخاب می کردی ک الان ناراضی نباشی. حالا ک ازدواج کردی باید بسازی. چون قرار نیست نوکر بگیری بلکه زن و مرد باید هم رو پوشش بدن. دو روح در یک جسم باشید. انسانیت داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به به بسیار لذت بردم
انشالله که خوشبخت بشین .خوش به سعادتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام .ارزوی خوشبختی برای شما دارم من سی سال پیش زندگی خودم روساده بادست خالی شروع کردم اکنون برای بچه هام عروسی میگیرچون اعتقاد دارم روزی عروسی خدا میده شما هم بادل پاک برای خوشبختی همه جوان ها دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام .ارزوی خوشبختی برای شما دارم من سی سال پیش زندگی خودم روساده بادست خالی شروع کردم اکنون برای بچه هام عروسی میگیرچون اعتقاد دارم روزی عروسی خدا میده شما هم بادل پاک برای خوشبختی همه جوان ها دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خوشبخت بشید انشاالله. مهریه من 20میلیونه. منم وقتی خواستم عقد کنم با مانتو و شلوار رفتم محضر. یک روسری سفیدمحض مادرشوهرم سیدبود انداخت رو سرم به جای روسری مشکی که سرم بود. حلقه هم نخریدیم. منم هیچ اعتراض نکردم. ندیده و نشناخته. اما از بخت بدم. فکر میکردم آدمهای به ظاهر مومن راستگو هستن. همیشه دلم میخاست یک مرد مومن و نمازخون شوهرم بشه. اما از بخت بد. معتاد بود. مواد میکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
با آرزوی خوشبختی تمام جوانان کشورم،من هم از پایبندی به باورها و اعتقادات شما درس گرفتم.ای کاش زودتر این مطالب شما رو میخوندم
Ireland
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام عزیزم الهی خوشبخت بشید واقعا خیلی کم هست اینگونه زوجهایی خیلی داستان زیبایی بود مخصوصا دعوت ازاقاونایبش افرین برشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
الهی خوشبختی تمام جوانان .وشما عزیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
الی که در تمام زندگی تون
ثانیه ثانیه ها ی زندگی تون
خوشبت کنار هم باشین
امیدوارم به تک تک آرزوهاتون برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
الهی که شروع زندگیتون سر لوحه ازدواج جوانان عزیز کشورمون باشه و خوشبختی شما را و همه جوانان این مرزو بوم را از خدای متعال خواهانم مبارکتون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بدبختی اینه ما پول 14 سکه هم نداریم، سکه اگه 11 میلیون باشه، 14 تاش میشه 150 میلیون تومن؛ تازه خودتون میگید این یعنی ساده و بی تجملاتشه دیگه فرض کنید برای ما چجوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خانم محترم واسه چی همش زدی تو سر داماد بدبخت که هیچی نداشت و شما رعایت حالشو کردی که خودتو ببری بالا اگه داماد داشت و شما نخواستی بیا اینجا تعریف کن الان همه مهریشون ۱۴ سکه و با توقعات پائینه چون اینقدر مخرج سنگین شده که هر چقدر سخت بگیری جهیزیه زیادی هم باید بدی در واقع شما رعایت حال خانواده خودتو کردی نه داماد بدبختو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
وااااای که چقدر حسااااادت میباره از بعضی از نظرات !!! آدمیتم آرزوست....
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
درود بر آگاھی شما بعضی زن ھای متظاھر بہ تدین انتظاراتی دارند کہ خواھران
رفیق باز ندارند رفیق باز ھا متدین در عمل و متظاھران بہ تدین اسراف کار و ریا کار با پر رویی اظہار سادہ زیستی دارند خاک بر سر ھر دروغ گوی بدکردار
Iran (Islamic Republic of)
جوانی
۲۰:۰۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
همه حرفه...مردم از بدبختی و بی پولی نمیتونن یه مراسم خوب و قشنگ بگیرن....مجبورن بگن ساده برگذار میکنیم....بعضی ها هم که اصلا نمیتونن ازدواج کنن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام انشاالله خوشبخت عاقبت به خیر باشین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خوش به سعادتتون. من هم رهبر عزیزمون رو دوست دارم اما خب من مثل شما خیلی مذهبی نیستم‌ ما مقید و معتقد هستیم اما آنچنان مذهبی نیستیم. اما رهبر روبخاطر فرزانگیشون و تدبیرشون مطالعه و هوش بالاشون و طبع هنری و شاعرانه شون واقعا دوست دارم. از اینکه نامه ای از بیت ایشان به شما رسید خیلی ذوق زده شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
پس چرا ما میریم اکانت بقیه بلاکمون میکنن
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خوش به سعادت تان خوشبخت بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام کار شاهکاری نکردی عزیزم خیلی این طوری زندگی آغاز میکنن نمونه اش زن دادش خودم اگه تو سرویس نقره گرفتی اون بدلیجات گرفت تا شوهرش سر بلند کن پیش دیگران مهریه ۱۴ سکه است اهل تجلات نیست خیلی هستن که این مدلی زندگی شروع میکنند اما مثل شما رسانه ای نکرده
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۳۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آفرین بہ آگاھی شما الان نھایت ۱۴ سکہ است طرف مراسم تالاری گرفتہ مراسم عقد جدا گرفتہ سرویس و لباس مخصوص گرفتہ ادعای سادہ زیستی ھم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
عالی بود انشاءالله خوشبخت بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام‌التماس‌دعا‌وخوشبختی‌‌شادی‌همیشگی‌شما‌عزیزان‌خوش‌به‌سعادتتان‌واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام الهی خوشبخت وعاقبت بخیر بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
حتما خوشبخت میشن چون راه پاچه خواری رو خوب بلدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی؟
چرا راحت خودتو مدیون کسی میکنی که نه میشناسی و نه خواهی شناخت.
حالا بدو دنبال حق الناسی که به گردنته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خدایا خودت هدایتمون کن ما خیلی گمراه شدیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه امن پور
۰۱:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
توهم بلدی انجام بده هیچ کس راه تو نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
منم موقع عقدم به خانوم حضرت زهرا و آقا امام زمان توکل کردم و بله گفتم و در اوایل زندگی خواب رهبر دیدم و چه معجزه هایی که در زندگیم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
حسن روحانی
۱۸:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آخیییییییی چه خیشکل رفتن ، بچا همون بریم بسیجی بشیممممم
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۶:۲۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خخخخخ دمت گرم پسر دمت گرم گل گفتی ..بااین حرفت رفتی روچشمام...
طرف تلار گرفته 160میلیون مهریه گرفته بعدم شوهرشو باخاک یکسان کرده ومیگه ساده زیستن داریم خخخخخخخخ.اقا هدایا که برات اومد چی بود اینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام
منم به نوبه خودم تبریک عرض میکنم همین که گفتین نامه برای امام زمان نوشین و دعوت کردین بسیار اموزنده وزیبا منم از دعای خیرتون غافل نکنید اما همین که تونستی لباس خواب وسرویس نقره بخیرین خیلی پولدار بودین واقا داماد 14 سکه مهرت کرده دعا کنید ما هم با یک سکه و ی شاخه گل به ارزومون برسیم انشاءالله به پای هم پیر بشین وزندگی بی دغه دغه داشته باشین گل بانو
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن
۱۸:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
با سلام و درود
مبارک باشه ، ان شاالله خوشبخت باشید.
ان شاالله دعای رهبر در حق شما و همه جوانها مستجاب بشه
فائزه جان ، فقط حواست باشه همسرت قدرت را بدونه ، همه این کارهای شما عالی ، منتها به پا آن طرف بوم نیافتی ، خیر الامور اوسطها
گاهی بیش از حد ساده زیستی ، راحت گرفتن تبدیل به وظیفه میشه ، و گاها باعث میشه طرف مقابل وظایف خودش را فراموش کند.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
برای ماهم دعاکنیدرفقای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
توراخدابرامنم دعاکنیدتالطف خداشامل حال ماهم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ییلدیز کادی اوغلو
۰۱:۵۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اینشا الله هم عروس و داماد خوشبخت و هم شما همه خوشبخت بشن الاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خیلی زیبا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام منم به نوبه خودم تبریک میگم و کاش میشدماحتی یه مراسم ساده بگیرم متاسفانه مراسم که چه عرض کنم حتی پول خریدهیچی رونداشتیم هرچی هم تهیه کردیم البته واجبات زندگیمان باعث شده رفتیم زیرقرض الانم دوساله مستاجریم وامسال جایی نداریم بشینیم همین روزهاست که صاحب خانه ازخونش پرتمان کنن بیرون کسی هم نیست کمکمان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مهریه ی حضرت زهرا اب بود نه چهارده تا سکه..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اب که گرونتر از سکه شده مگه خبر نداری .
اب الان بحث داغ روز شده .
الان برای اب ادم میکشن ولی برای سکه ادم نمی کشن
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۶:۱۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
باسلام چرا پیام منو درج نکردین من با نظر خودم سال ۹۹ خیلی ساده تر از این خانوم ازدواج کردم مانتو شلوار تنم بود تو محضر یه چادر سرم انداختم با پدرشوهرومادر شوهر وبرادرم رفتیم محضر عقد کردیم هیچ کسی حتی کل هم نکشید دستی هم زده نشد هیچ نوع زیورآلاتی خریداری نشد اما از خانواده همسرم و خود همسرم راضی ام وخ‌شبختم با وجود همه کاستی های مالی وفشارهای اقتصادی اما چون برای رضای خدا اینطور ازدواج کردم خدا هم خودش خوشبختم کرد
Iran (Islamic Republic of)
لی لی
۰۱:۱۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مطمئنن این همه ساده گرفتن کار خوبی نیست
ما ساده گرفتیم چوبشم خوردیم
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
درود برشما خواھر گرامی بلہ کار سادہ و مورد پسند خدامند فقط مال خداست والا این ھا ریا کاری است کہ پخش می شود داشتن حداقل ھایی از قبیل خانہ و شغل برای آقا ضروری و روحیہ ی سادہ زیستی و توقع بہ اندازہ برای خانم ضروری
Iran (Islamic Republic of)
Khazaei
۱۵:۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خیلی زندگی نامه جالبی داشتین
انشالله آقا امام زمان در اون ازداوج حضور داشته بودن
خوشبخت بشین فائزه جان و آقا حمید
با آرزوی هرچه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
ان شالله در کنارهم خوشبخت باشین
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۵:۰۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
واقعا که
ایشالله خوشبت بشین
ولی فائزه خانم مطمئن باش وقتی سن تون بالاتر بره حسرت میخوری
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
حسرت رو تو آخرت کسایی میخورن که داراییشون رو تو راهی الکی خرج کردن سر چشم چرونی سر حرف مردم سر خودنمایی کسایی که رسوم بد رو تو جامعه گسترش دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
الهی ک عاقبت بخیر باشین شما با امام زمانتان معامله خوبی داشتین خوشا ب سعادتتون لطفا برای پسرای من وهمه جونای این مملکت هم دعا بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۵:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام ساده زیستی خیلی خوبه یه شباهت هایی با هم داریم عروسیم بسیار ساده، سرویس عروسیم بدل، کادو دوان عقد ممنوع کردم هیچوقت راضی نشدم که غرور شوهرم رو به پای پول خرد کنم الانم خداروشکر همسرم قدرمو میدونه و صاحب همه چی شدیم اینم بگم هیچ کس نفهمید ما سرویس بدل خریدیم حتی مادرم گفتیم طلا سفید خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
همه مثل هستن، نه شور نه بی نمک
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۴:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
انشالله در پناه حق خوشبخت باشی،برای ماهم دعا گو باش
Iran (Islamic Republic of)
ر تیموری
۱۴:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خوشبخت باشید همینطور همه جوانان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام عزیزم انشاالله خوشبخت بشین مارا هم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
انشالله خوشبخت شین. ما هم را دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
الهی که خوشبخت وسعادتمند بشی دختر مهربون وعاقل ...بادل پاکت برای تموم جوونها دعاکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
الهی که خوشبخت بشی یه ضرب المثل هست دست راستت روی سر ما من رو هم دعا کن
وقتی دو طرف هم رو دوست داشته باشن مادیات حاشیه است و اصلا مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خوش به حالتون بااین اعتقاد وطرز فکرتون....ان شاءالله همیشه سلامت و شاد کنار هم زندگی شیرین داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
انشالله خوشبخت شین واسه خوشبختی همه جوانان دعاکنید چون دل پاکی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
#زیاده خواه وپرتوقع نباشیم . ساده زیست باشیم ازانبیا ومعصومین الگو بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۱۳:۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
انشالله که همیشه شاد وپایدار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من سال ۹۵ مجلس عروسیمو گرفتم دریغ از ی تیکه لباس چیزی ک خرید کردم ی قران فقط حتی اینه شمعدون نخریدم خیلی ساده مجلسم گرفتیم تو خونه ۴۰متری زندگی میکنم هنوز ک هنوزه مستاجرم پایین شهر زندگی میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام عزیزم من ازشما هم ساده تر ازدواج کردم
تنها خرید ازدواج من حلقه بسیار ارزان قیمت بود.
حتی لباس سفید برای رفتن به محضر هم نداشتم.
یه محضر ارزان قیمت رفتیم و بعد رفتم خونه همسرم حتی پول خرید یه جهیزیه در حد مستضعفان هم نداشتم.
ساده ترین ازدواج ای که شاید کسی فقط شنیده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
منم ب خاستگارم گفتم سرویس نقره بخر مهریه هم ۱۴ سکه عروسی هم نمیخاد بریم مشهد و شمال . خونه هم نداست گفتم مستاجری قبوله اونا رفتن ک رفتن فکر کردن من مشکل دارم اینم از کم توقع بودن دیگه یاد گرفتم پرتوقع باشی بهتدخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آفرین.......مبارکتون باشه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بسیار عالی ان شالله خوشبخت بشی عزیزم منم مهریه ام 14 سکه بود و بدون مراسم رفتم سر خونه زندگیم چون قبول داشتم مراسم های الان جز خرج الکی و محل گناه هیچی نیس.
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۲:۵۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
باورم نمیشه یک دختر انقدر مراسم عروسیش را ساده برگزار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام گلم خوشبحالتون لطفا برای من هم دعا کن
۱۲۳