رییس دانشگاه اراک از حضور وزیر علوم در جشن 50 سالگی دانشگاه اراک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از سال ۱۳۵۰ که به همت دکترعبدالکریم قریب و دکتر شهریاری دانشگاه اراک تاسیس شد ۵۰ سال می‌گذرد و اکنون عمر این دانشگاه  به نیم قرن رسیده است.

حمیدی رییس دانشگاه اراک در نشست خبری پنجاه امین سالگرد تاسیس این دانشگاه گفت: در تاریخ ۱۳ آذر به مناسبت سالگرد تاسیس و ۵۰ سالگی دانشگاه اراک مراسمی با حضور وزیر علوم برگزار خواهد شد که در آن از جمعی از اساتید، کارمندان، دانشجویان برتر و فارغ التحیلان کارآفرین تقدیر می‌شود.

حمیدی افزود: در رتبه بندی معتبر بین المللی که رتبه بندی تایمز است دانشگاه اراک برای دومین سال متوالی در جمع هزار و ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و از بین ۴۰ دانشگاه کشور که در این رتبه بندی حضور داشتند، دانشگاه اراک رتبه ۲۲ را در بین این دانشگاه‌ها به دست آورد که این یک افتخار برای دانشگاه است.

او اضافه کرد: همچنین کتابخانه مرکزی در مرکز انفورماتیک دانشگاه با ۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح خواهد شد که با از بین رفتن بیماری کرونا و حضوری شدن دانشگاه فضای بسیارمطلوبی برای مطالعه و تحقیق دانشجویان است.

رییس دانشگاه اراک در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه هم گفت: در این خصوص قدم‌های خوبی برداشته شده و براساس برآوردی که داشتیم سال گذشته رقمی نزدیک به ۶ میلیارد تومان هزینه شده تا این ارتباط را ارتقاء دهیم و نقش دانشگاه را در تاثیرگذاری و رفع مشکلات جامعه پررنگ‌تر کنیم.

اکنون ۷ هزار و ۴۰۰ دانشجودر ۱۵۰ رشته در دانشگاه اراک مشغول به تحصیل هستند و تاکنون ۴۲ هزارنفر از دانشگاه اراک فارغ التحصیل شدند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ولی بار علمی و رتبه این دانشگاه بسیار پایین تر از دانشگاههای جدیدتر داخلی و خارجی مثل عربستان و ترکیه و امارات و ... است