هواشناسی بارش برف و باران را برای آخر هفته در استان همدان پیش بینی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسن باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه جدید بارشی از فردا شب وارد استان می‌شود که فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و ریزش برف از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.

او اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزرش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: در پی ورود این سامانه از روز پنجشنبه بارش باران و ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی استان همدان آغاز می‌شود که تا روز جمعه ادامه دارد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت این سامانه در عصر پنجشنبه است، ادامه داد: انتظار بارش‌های قوی از این سامانه را نداریم و فعالیت آن بیشتر به صورت بارش باران است.

به گفته او ، با ورود این سامانه ریزش برف در نقاط کوهستانی و گردنه‌ها موجب لغزندگی سطح جاده می‌شود که رانندگان باید برای تردد در این محور‌ها حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

باقری شکیب افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر نیز ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: درهمین مدت، اسدآباد با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان و قهاوند و فامنین با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر‌های استان همدان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.