در آستانه روز جهانی آب و خاک؛

خبرنگاران با ظرفیت‌های تولید تجهیزات آبیاری نوین در همدان آشنا شدند

در آستانه روز جهانی آب و خاک، تور رسانه ای بازدید از ظرفیت های تولید تجهیزات آبیاری نوین در همدان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در آستانه ۱۴ آذر ماه روز جهانی آب و خاک، تور رسانه ای بازدید از ظرفیت های تولید تجهیزات آبیاری نوین در همدان برگزار شد.

در این تور رسانه ای خبرنگاران رسانه های استان از دو کارخانه تولید کنتورهای هوشمندآب چاه های کشاورزی، قطعات و تجهیزات ، شیرآلات  و  لوله های آبیاری های نوین در شهرک های صنعتی بهاران و بوعلی همدان بازدید و با ظرفیت های صنعتی و فنی این بخش با هدف توسعه آبیاری های نوین برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی آشنا شدند .

امیر لا هوتیان مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بعد از این بازدید ها در جمع خبرنگاران توسعه آبیاری های نوین ازجمله قطره ای و تحت فشار را برای کاهش مصرف آب از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: گفت:در بازسازی و نوسازی قطعات و اجرای سامانه نوین آبیاری ۸۵ درصد هزینه ها به صورت کمک بلا عوض داده می‌شود و ۱۵ درصد هم مشارکت و آورده خود متقاضی و کشاورزان است.

او درادامه با اشاره به اینکه تولید کننده گان آبیاری می‌توانند کمک زیادی در صرفه جویی در ابن بخش کنند افزود:با حمایت از این کارخانه‌ها می‌توان بهره وری را بالا برد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درادامه با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه تولید محصولات نوین آبیاری دارای رتبه سوم کشوری است گفت:در حال حاضر ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به آبیاری نوین مجهز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار