مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: با توجه به اقلیم و شرایط خاص آبی ، صنایع آلاینده و پر مصرف آب و انرژی در استان توسعه نمی‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان امروز در نشست با فرماندار، رییس دادگستری و جمعی از مدیران و تعدادی از صنعتگران تیران و کرون گفت: وضعیت خشکسالی و آلودگی در اصفهان حاکم شده است و بر این مبنا از توسعه و راه اندازی شهرک‌های صنعتی آلاینده و پر مصرف آب و انرژی جلوگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی به سمت خرید پساب فاضلاب شهر‌ها رفته‌ایم، تصریح‌کرد: بخش زیادی از آب موردنیاز این مراکز تولیدی از پساب تهیه حتی راه‌اندازی تصفیه‌خانه در شهرک‌ها نیز دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: با خشک‌سالی‌های اخیر و شرایط سخت آبی، راهی جز استفاده از پساب فاضلاب و روش‌های به‌کارگیری مجدد آب در شهرک‌های صنعتی نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به درآمد این نهاد خاطرنشان کرد: توزیع بودجه دولتی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پنج سال گذشته کاهشی بوده است درحالی‌که پارسال ۴۰ میلیارد ریال برای ۸۰ شهرک صنعتی اختصاص‌یافت و این‌چنین اعتباری پاسخگوی نیاز خدمات‌رسانی نیست، اما از محل فروش زمین و دریافت هزینه‌های خدماتی سعی بر رفع نیاز‌های شهرک‌های صنعتی شده است.

بگی ایجاد ۱۷ پست برق، ۱۳ پل زیرگذر، احداث ساختمان آتش‌نشانی و نگهبانی و امور اداری را ازجمله این پروژه‌های در دست اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد.

فرماندار تیران و کرون نیزدر این نشست به فعالیت شهرک‌های صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از توسعه صنایع آلاینده ممانعت شده و تمرکز بر فعالیت‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع پاک و تبدیلی در حوزه فراوری محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای است.

مجید حججی افزود: همت مدیریت شهرستان در حفظ هوای پاک منطقه و جلوگیری از بروز آلودگی قرارگرفته است و از طرح‌های جدید و درآمدزا با مصرف پایین آب و پاک حمایت می‌شود.

تیران و کرون دارای ۲ شهرک صنعتی فعال در تیران و رضوانشهر، یک ناحیه صنعتی در ورپشت و یک شهرک صنعتی خصوصی در بخش کرون است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.