شهرکی گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها با توجه به اعتبارات و با اجرای طرح‌های زودبازده و کم‌هزینه مورد توجه و پیگیری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دومین جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان  ابراز داشت: تحقق مولفه ایمنی جاده ای، نیازمند یک اقدام همه جانبه همراه با آسیب شناسی جامع است و در این بین ارائه خدمات حین سفر در کاهش تصادفات نقشی مهم دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای حمایت از سرمایه گذاران به منظور احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی آمادگی امضای تفاهم نامه همکاری دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی از شریان‌های اصلی کشور به شمار می‌رود و کاهش تلفات سانحه‌های رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان با ارتقای ایمنی راه‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه محور‌های ارتباطی موجود در استان سمنان، یکی از شاهراه‌های مهم در بحث حمل و نقل کالا به حساب می‌آید، ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها استان سمنان امسال با وجود افزایش ۱۱ درصد تردد در محور‌های مواصلاتی، کاهش ۱۱ درصدی تلفات را تجربه کرد.

وی بیان کرد: خستگی و خواب آلودگی یکی از مولفه‌های مهم و عمده در تصادفات جاده‌ای استان سمنان است و رفع این موضوع، با اولویت در دست بررسی و رفع است و استان سمنان نیازمند احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی کوچک‌مقیاس است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: این سازمان ۱۰ میلیارد ریال برای آسفالت رمپ‌ها و نصب تابلو‌های اطلاع رسانی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی استان سمنان هزینه می‌کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: افزایش ضریب پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی استان سمنان به منظور کاهش تصادفات نکته مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.