رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۲۳۱ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند با بیان اینکه کشت و فرآوری محصولات استراتژیک زرشک و زعفران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: صندوق کارآفرینی امید در قالب تسهیلات توسعه ملی از ۱۰۰ نفر از روستائیان با پرداخت تسهیلات جهت راه اندازی کارگاه‌های بسته بندی و کاشت محصولات استراتژیک حمایت کرده است.

او افزود: صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند با اعطای تسهیلات به ۱۸۰ طرح اشتغال زایی ، اولین موسسه مالی در تعداد بالای پرداخت تسهیلات توسعه ملی در استان است.

نخعی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا، این صندوق با پرداخت ۴ فقره تسهیلات سرمایه در گردش نقش عمده‌ای در تولید ماسک داشته و با همکاری و تصویب هیئت مدیره برای اولین بار توانست مبلغ ۳ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کرده تا بتواند اولین و تنها کارگاه تولید ماسک ان ۹۵ را در استان راه اندازی کند.

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند ادامه داد:  در حالی که همه کشور و پرسنل بیمارستان از کمبود لباس بیمارستانی در محدودیت قرار داشتند این کارگاه با به کارگیری ۸ نفر و خرید پارچه با کیفیت توانست علاوه بر تامین نیاز بیمارستان‌های استان به استان‌های هم جوار نیز لباس ارسال کند.

اوعنوان کرد: همچنین در این دوره صندوق توانست از ۲۳۱ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سرمایه در گردش حمایت کرده و از ۳۱۵ خانواده که بر اثر کرونا دچار مشکلات معیشتی شده اند نیز حمایت کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.