کشف بیش ازیک تن و نیم مواد در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان از کشف یک تن و ۵۶۶ کیلو تریاک از اعضای باند مسلح قاچاق مواد افیونی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  از کشف یک تن و ۵۶۶ کیلو تریاک در درگیری سنگین مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های خاش و ایرانشهر با اعضای باند مسلح قاچاق مواد افیونی خبر داد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی  سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های "ایرانشهر" و "خاش" به مرکز کشور را داشتند شناسایی و انهدام این باند را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: دراین رابطه مأموران انتظامی شهرستان خاش یک تیم از این باند مسلح را که به وسیله یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵ حوالی روستای "شیر آباد" خاش در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند روئیت و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامیسیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض مشاهده مأموران انتظامی به سمت خودرو‌های پلیس تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید با رها کردن خودرو‌های حامل مواد به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

سردار طاهری بیان داشت: در نهایت با تلاش مأموران یک نفر از سوداگران مرگ دستگیر و هر ۲ خودروی حامل مواد مخدر آن‌ها توقیف که در بازرسی از آن‌ها مقدار ۷۰۷ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در ادامه این عملیات، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر نیز با یک تیم دیگر از این باند مسلح، که به وسیله ۲ دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در یکی از محور‌های فرعی شهرستان مذکور در حال انتقال محموله مواد افیونی بودند درگیر، که در نهایت پس از ۲ ساعت در گیری شدید، سوداگران مرگ بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس مجبور به ترک خودرو‌های حامل مواد و فرار به سمت نخلستان‌های اطراف شدند.
سردار طاهری بیان داشت: مأموران در این عملیات و در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده از سوداگران مرگ، مقدار ۸۵۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ، توقیف ۵ دستگاه خودرو و کشف جمعا یک تن و ۵۶۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر به همراه مقادیری مهمات جنگی در نتیجه این ۲ عملیات اظهار داشت: متأسفانه طی درگیری شدید مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش با قاچاقچیان مسلح ۲ مأمور جان برکف پلیس شهرستان مذکور مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری اشرار مسلح متواری شده برعزم جدی پلیس در برخورد و با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار