داورزن صاحب رتبه نخست کشت کنجد آبی در خراسان رضوی است

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: جلوگیری از خام‌فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر از این محصول نیازمند توسعه صنایع تکمیلی برای فرآوری کنجد در همین شهرستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی داورزن؛ این شهرستان را قطب تولید کنجد در خراسان رضوی توصیف کرد و گفت: جلوگیری از خام‌فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر از این محصول نیازمند توسعه صنایع تکمیلی برای فرآوری کنجد در همین شهرستان است.

اوافزود: ۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی داورزن زیر کشت کنجد قرار دارد که وسیعترین سطح کشت این دانه روغنی ارزشمند در خراسان رضوی است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: محصول کشت کنجد در رقم‌های بومی در مزارع داورزن به عنوان یک دانه روغنی پرخاصیت و ارزشمند برای روغن‌کشی و استفاده خام دانه کنجد مورد استفاده است.

دلبری بیان کرد: سال زراعی جاری تاکنون بیشتر از ۱۸۰ تن محصول از کشتزار‌های زیر کشت کنجد در شهرستان داورزن برداشت شده است بر این اساس توسعه کارگاه‌های روغن‌گیری و صنایع فرآوری کنجد در داورزن از توجیه مناسب و لازم اقتصادی برخوردار است لذا هم‌اینک حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان برای فعالیت در این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
کنجد خواص زیادی داره
آخرین اخبار