معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید مدیران برای جذب اعتبار با تلاش و برنامه ریزی لازم اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کیامرث حاجی‌ زاده معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر مهرماه امسال رئیس جمهوری به استان اعتبارات خوبی که چندین برابر اعتبارات پارسال است برای استان مصوب شده است.

او میزان تخصیص  اعتبارات اسناد خزانه استان در ۶ ماه ابتدای سال  را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تا آخر آذرماه پروژه‌های عمرانی خود را فعال کنند تا با جذب  به موقع اعتبارات شاهد برگشت اعتبارات نباشیم .

حاجی زاده در خصوص زلزله‌ خیز بودن این استان هم بدون اشاره به میزان اعتبار خاصی گفت: ایستگاه‌های زلزله‌نگاری توسعه پیدا می‌کنند و در این خصوص  پیش بینی اعتبار ات لازم شده است .

او همچنین با اشاره به غیبت برخی مدیران در این نشست ادامه داد: مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران بعد از شورای تامین الزام‌ آور است چرا که با جان و مال مردم سر و کار دارد و حضور مدیران در این نشست ضرورت دارد.

معاون امور عمرانی استانداری استان با بیان اینکه در فصلی قرار داریم که نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم، افزود: فرهنگ مدیریتی با مقوله پیشگیری بیگانه است و قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد باید پیشگیری لازم صورت گیرد.

حاجی زاده با  اشاره به اینکه برای مقابله با بحران‌ها باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، افزود: همه ساله در فصل بهار و تابستان بخش اعظمی از جنگل‌ها و مراتع استان دچار حریق می‌شود در پاییز و زمستان که هوا سرد است و آتش‌سوزی نیست باید برنامه ریزی شود که سال آینده بحران آتش‌سوزی نداشته باشیم.

او با بیان اینکه اغلب آتش‌سوزی مناطق گرمسیری به دلیل خشکیدگی درختان بوده، ادامه داد: منابع طبیعی در این خصوص هم باید برنامه داشته باشد و مدیریت کند.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: برای مدیریت سیلاب هم باید برنامه وجود داشته باشد که در این باره تاکید شده سازمان مدیریت و آب منطقه‌ای مناطق بحرانی مانند بلوار رجا یاسوج را ساماندهی کنند.

او با اشاره به اینکه برای مدیریت خشکسالی در استان کمیته‌ای در همین خصوص تشکیل شده، افزود: برای مقابله با خشکسالی اعلام کردیم پروژه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

حاجی زاده بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی برنامه دهند که برای مدیریت خشکسالی چه برنامه‌ای دارند.

او تصریح کرد: به عنوان نمونه جهاد کشاورزی باید در طرح الگوی کشت، محصول جایگزین برنج معرفی کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.