معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:استان اصفهان رُتبه دوم کشور را پس از تهران در کسب‌وکار مجازی و بازاریابی شبکه‌ای دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: استان اصفهان رُتبه دوم کشور را پس از تهران در کسب‌وکار مجازی و بازاریابی شبکه‌ای دارد.

وی افزود: سال گذشته ۹۲ فقره پروانه در استان صادر شد، اما در ۶ ماه اول سال جاری ۵۹ مجوز صادرشده است که اصفهان در این زمینه رُتبه دوم کشور را پس از تهران کسب کرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: سال گذشته در تهران ۵۹۰ مجوز کسب‌وکار مجازی و در ۶ ماه اول امسال ۳۳۸ فقره صادر شد و اصفهان با صدور ۵۹ مجوز در این مدت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: امسال سه هزار و ۹۱۹ شکایت به اتحادیه کسب‌وکار‌های فضای مجازی رسید که ۶۶ مورد از آن‌ها باطل شد، ۱۹۶ مورد به کمیته نظارت ارجاع و ۱۲۵ مورد از آن‌ها به گروه نظارت ارسال شد و ۱۳۰ مورد هم در حال بررسی است.

نادری گفت: کمیته اصلی رسیدگی به وضعیت کسب‌وکار‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در سطح ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و متناظر آن در استان‌ها با حضور همه اعضای کمیته برگزار می‌شود.

وی افزود: بیشتر مشکلات موجود در استان اصفهان در این زمینه در حوزه بازاریابی شبکه‌ای است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: برخی از شرکت‌ها، پروانه کسب مجازی برای بازاریابی تک سطحی دریافت می‌کنند، اما بعد با آن مجوز اقدام به انجام فعالیت بازاریابی شبکه‌ای و با پروانه کسب مجازی عادی، شروع به فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها می‌کنند.

وی بیان کرد: امکان خطا و انحراف زیاد در این‌گونه شرکت‌هایی که فرایند صدور مجوز بازاریابی شبکه‌ای را طی نکردند و مقدمات اولیه صدور مجوز را ندارند و طرح سوددهی خود را به وزارتخانه ارائه ندادند و وثیقه‌های لازم را نیز تأمین نکردند، وجود دارد.

نادری خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از کسب‌وکار‌هایی که به‌صورت قانونی اقدام به اخذ مجوز می‌کنند، کمیته متناظر در استان‌ها به فعالیت این نوع شرکت‌ها رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.