کتاب «فیلی در اتاق» اثر مریم نفیسی راد در کمتر از یک سال در انتشارات پایتخت به چاپ دوم رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «رمان فیلی در اتاق» اثر مریم نفیسی راد که پیش از این در انتشارات پایتخت منتشر شده بود، در کمتر از یک سال به چاپ دوم رسید. این اثر رمانی علمی تخیلی است که براساس لغت پساحقیقت نوشته شد. در کتاب با ژانر علمی تخیلی مواجه می‌شویم که ژانر هستی شناسانه است.


بیشتربخوانید


علت هستی شناسانه بودن ژانر علمی تخیلی این است که هستی شناسی در مجموع توصیف جهانی است که آن را نمی‌شناسیم. رمان علمی تخیلی معمولا عناصری نظیر نوآوری‌های تکنولوژی، جنگ‌های فضایی، سفر به سیاره‌های ناشناس و توصیف جهان‌های دور یا از دست رفته است.

 نفیسی راد در رمانش از علومی مانند روانشناسی مدرن، شیمی، فیزیک کوانتوم، دارو رسانی نوین، پایتون و ماشین لرنینگ بهره برده است. شخصیت اصلی کتاب دختری با نام مستعار ماریا تریبیانی نخبه کامپیوتر و شیمی است که برای گرفتن انتقام پدرش راهی نیویورک می‌شود. وی می‌خواهد از مدیرعامل شرکتی ابرقدرت در زمینه شیمی و دارو به نام «الفارماکم» انتقام بگیرد. برعکس آنچه انتظار داریم تلاش‌هایش به صلح جهانی منجر می‌شود.

شرکت از زمان قدیم پروژه‌هایی سری و فوق محرمانه را مانند اصلاح ژنتیکی، ساخت ابر سرباز و انجماد زیستی به عهده داشته است. ماریا پی می‌برد خودش یک ابرساز است که آموزش‌های لازم را نگذرانده است. نویسنده در کتاب خواننده را برای کشف دنیای ماریا همراه می‌کند و در جهت تعیین هویت فردی است که به انسانیت ارج نهد. در این اثر از تکنولوژی‌ها و دارو و سم‌هایی نام برده می‌شود که هنوز کشف و اختراع نشدند، ولی کاملا جنبه علمی دارند.

 نفیسی‌راد نویسنده و مترجم ازبان‌های عربی و انگلیسی است. وی کارشناسی ارشد شیمی با گرایش فیزیک است و مدرکش را از دانشگاه علم و صنعت ایران دریافت کرد. از جمله ترجمه‌های این نویسنده می‌توان به «معمولی»، «مردانی در آفتاب»، «سرزمین پرتقال‌های غمگین» و «قصه عشق» اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار