نارایانان مهندس دانشگاه MIT باتری جریانی با قابلیت پشتیبان‌ گیری بیشتر از یک روز از سیستم‌های VRE تولید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از news.mit.edu، محققان از یک ترکیب الکتروشیمیایی نیمه جامد به عنوان پشتیبان باتری استفاده می‌کنند. باتری‌های ساخته شده از مخلوط رسانای الکتریکی می‌توانند به حل بخش مهمی از پازل کربن زدایی کمک کنند. یک تیم بین رشته‌ای از MIT دریافته‌اند که باتری جریان نیمه جامد می‌تواند یک منبع خوب برای ذخیره‌سازی انرژی منابع انرژی تجدیدپذیر متغیر (VRE) مانند باد و خورشید باشد. امره گنچر، دانشمند MIT می‌گوید: "رسیدن به انرژی پاک نیازمند سیستم‌های ذخیره سازی در شرایط مختلف است. باتری Zn-MnO۲ در هنگام نبود منابع طبیعی برای تولید انرژی مثلا در زمان بلایای طبیعی نجات بخش و یک گزینه اقتصادی عالی و ارزان است."

انرژی های تجدیدپذیر

مدت زمان تخلیه و آزاد شدن الکتریسیته ذخیره‌ شده در این باتری‌ها به حجم محلول‌های الکترولیت با بار مثبت و منفی بستگی دارد. تا زمان جریان داشتن محلول‌ها، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. سیستم‌های باتری می‌توانند الکتریسیته را تامین کنند. با شارژ کردن محلول در مخازنی از منابع انرژی خورشید و باد، کل سیستم بدون کربن می‌شود. این محصول انرژی را با کارایی یکسان یا بیشتر نسبت به رقبای پشتیبان ذخیره و تخلیه می‌کند.

باتری جریانی نیمه جامد

در این پروژه شائو هورن متخصص فیزیک شیمی و علوم الکتروشیمیایی و طراحی مواد، Gençer متخصص مدل‌های اقتصادی دقیق سیستم‌های انرژی نوظهور و مک کینلی متخصص فیزیک جریان حضور داشتند. دانشمندان با انجام آزمایش‌هایی یک رسانای الکتریکی جدید برای سیستم باتری ارائه کردند. خواص سیال این باتری با سایر باتری‌های جریانی فاصله زیادی دارد. عملکرد باتری Zn-MnO۲ با مجموعه‌ای از باتری‌های الکتروشیمیایی و سیستم‌های پشتیبان هیدروژن مقایسه شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار