رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در پایش‌های کارشناسان این شبکه مورد مثبتی از آنفلوانزای پرندگان در این شهرستان مشاهده نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد: از زمان آغاز فصل مهاجرت پرندگان وحشی و آزاد پرواز موردی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب های این شهرستان گزارش نشده است.

آغاز افزود: دامپزشکی نسبت به شیوع بیماری در واحد‌های روستایی و طیور بومی هم حساسیت ویژه‌ای دارد و از طریق شورا‌های روستاها، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، خانه‌های بهداشت و مردم به صورت مستمر در حال نظارت بر این واحدهاست.

وی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به واحد‌های صنعتی اضافه کرد: واحد‌های صنعتی پرورش طیور باید شرایط قرنطینه‌ای را رعایت کرده و اجازه ورود به افراد متفرقه را نداده و حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی به مرغداری‌ها را فعال کرده و تأمین نهاده، دارو و واکسن‌های مورد نیاز ازمکان‌های معتبر و مورد تأیید انجام شود.

آغاز گفت: شهروندان و روستاییان در صورت تلفات غیر متعارف در واحد‌های صنعتی و واحد‌های روستایی و بومی مردم باید موارد مشکوک را به شبکه‌های دامپزشکی این شهرستان گزارش کنند.

در مهاباد علاوه بر تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی»، تالاب دائمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» نیز میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند.

بیش از ۷۰ زیستگاه آبی پرندگان شامل تالاب‌های دائمی و فصلی، سد و رودخانه در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.