فرمانده نیروی دریایی آمریکا از تمایل واشنگتن برای حضور نظامی بیشتر در اقیانوس آرام به بهانه مهار قدرت نظامی چین و روسیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، کارل توماس، فرمانده ناوگان هفتم آمریکا در پیامی که همزمان با پایان رزمایش دریایی ۱۰ روزه آمریکا به کرملین و پکن ارسال کرد، گفت: «امروز روز آغاز درگیری نیست.»

فرمانده ناوگان هفتم آمریکا روز سه شنبه خواستار تشدید حضور نظامی آمریکا و ناو‌های هواپیمابر در اقیانوس آرام برای مقابله با اقدامات چین و روسیه شد. اظهارات این مقام نظامی آمریکایی با پایان رزمایش دریایی ۱۰ روزه مشترک آمریکا با ژاپن، استرالیا، کانادا و آلمان به رهبری نیروی دریایی ژاپن، بیان شد.

توماس همچنین از متحدان آمریکا و شرکای منطقه‌ای خواست تا تمرین‌های نظامی مشترک را افزایش دهند تا «از تهاجم برخی از کشور‌ها که قدرت رو به رشدی از خود نشان می‌دهند، جلوگیری کنند.»

اظهارات فرمانده نیروی دریایی آمریکا در ادامه ی گزارش‌هایی بیان شد که نشان می‌داد نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین از مدل ناو هواپیمابر آمریکایی و حداقل یک ناوشکن به عنوان بخشی از برد جدید موشک هایش استفاده می‌کند. تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از سوی آژانس تصاویر ماهواره‌ای ماکسار تکنولوژی مستقر در کلرادو نشان می‌دهد که چین مدلی از  ناو هواپیمابر و ناوشکن نیروی دریایی آمریکا را برای تمرینات نظامی در صحرای شمال غربی تاکلاماکان  مستقر کرده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری روزانه گفت: «هیچ اطلاعاتی» درباره ساخت و ساز این مدل‌ها ندارد و از وضعیت ذکر شده بی اطلاع است. این در حالی است که تصاویر ماهواره‌ای ماکسار از شمال غربی منطقه سین کیانگ، طرح کلی ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد آمریکا و حداقل دو ناوشکن موشک‌های هدایت شونده را در مجتمعی که پکن برای آزمایش موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند، به تصویر می‌کشد. مؤسسه نیروی دریایی آمریکا گزارش داد که برد جدید موشک‌های چین نشان دهنده تمرکز پکن بر قابلیت‌های ضد حامل با تأکید بر کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا است.»

چندی پیش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد توان ارتش و استقرار نظامیان این کشور در جهان را به منظور مقابله احتمالی با چین و روسیه تقویت خواهد کرد. پنتاگون همچنین مدعی شد نیرو‌های خود در خاورمیانه را نیز برای بازدارنگی ایران و نیرو‌های مقاومت منطقه‌ای حفظ می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار