معاون درمان وزارت بهداشت از تصمیم برای راه اندازی بیمارستانی در چوئبده و مراکز مختلف از جمله مرکز قلب و سنگ شکن در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ظهر امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های درمانی فعال و یا در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی آبادان به مشکلات موجود در چوئبده اشاره کرد و گفت: خدمات بهداشتی خوبی در چوئبده ارائه می‌شود، اما با توجه به کمبود‌های درمانی، بیماران مجبور هستند برای پیگیری درمان خود به آبادان و اروندکنار بروند و به همین خاطر به دنبال آن هستیم تا یک بیمارستان محلی در این شهر راه‌اندازی شود.


او ادامه داد: این بیمارستان محلی خدمات شبانه‌روزی درمانی همانند خدمات آزمایشگاهی، تحت نظر و بستری موقت، داروخانه و رادیولوژی را ارائه خواهد کرد که برای احداث آن مکاتبات لازم با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.


جان بابایی از راه اندازی فاز دوم بیمارستان شهید طالقانی آبادان نیز به عنوان دیگر پروژه در دست اقدام یاد کرد و گفت: راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان آیت‌اله طالقانی از پروژه اصلی این دانشگاه است که امروز بازدیدی از آن انجام شد، پروژه‌ای که توسط بنیاد مستضعفان احداث شد و وزارت بهداشت نیز به سرعت آن را تجهیز کرده و به بهره‌برداری می‌رساند.


او اضافه کرد: یک اتفاق خوب دیگر در منطقه بحث راه‌اندازی مرکز قلب آنژیوگرافی و جراحی قلب باز است که در ساختمان اصلی بیمارستان یادشده طراحی شده است و تغییراتی باید در آن انجام شود و در نهایت به بهره‌برداری برسد.


معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از راه اندازی مرکز سنگ شکن در منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: از طریق بخش خصوصی نیز یک مرکز سنگ‌شکن در این منطقه فعال خواهد شد و همه برنامه داریم که این مهم نیز در نهایت محقق شود.


وی در ادامه به بیمارستان مرزی شلمچه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان این ساختمان را در مرز شلمچه آماده کرده است تا هم در بحث اربعین و هم راهیان نور از آن بهره برداری شود.


جان بابایی تاکید کرد: بیمارستان شلمچه به عنوان یک بیمارستان بحران برای وزارت بهداشت ضرورت داشت که البته در زمان‌های غیربحرانی نیز خدمات‌رسانی خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.