آدینه پور گفت : درصد پوشش واکسیناسیون کرونای مادران باردار در استان تاکنون ۵۷ درصد بوده و این رقم در برخی شهرستان‌ها بالای ۸۰ درصد است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت :  با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان و کسب رتبه دوم کشوری، واکسیناسیون زنان در سنین باروری نیز در استان دارای وضعیت مطلوبی است.


بیشتر بخوانید 


مریم پورآدینه با اشاره به اهمیت و حساسیت واکسیناسیون کرونا برای مادران باردار، افزود: در ۲، ۳ هفته اخیر با توجه به راه اندازی کمپین واکسیناسیون مادران باردار و پیگیری واکسیناسیون این گروه سنی، آمار بسیار خوب در حال رشد و افزایش است.

او با بیان این که در این بین مادرانی هستند که در سنین باروری بوده اند و واکسیناسیون را نیز انجام داده اند، اضافه کرد: بنابراین مادران بسیاری در بارداری‌های جدید واکسینه شده اند و دغدغه واکسیناسیون مادران باردار را در طول بارداری نداریم.

او افزود: در هفته‌های آتی شاهد افزایش درصد واکسیناسیون این جمعیت هدف خواهیم بود تا دیگر دغدغه بیماری کرونا برای آن‌ها را نداشته باشیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.