آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و ورود پرندگان مهاجر به کشور و سکونت در تالاب‌ها گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده و ۹ هزار بازدید از روستا‌ها و مرغداری‌های صنعتی تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در پرندگان استان مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوعی بیماری ویروسی است که بعضی سویه‌های آن بین انسان و حیوان مشترک است اظهار داشت: این بیماری از طریق ترشحات دفعی پرنده قابل انتقال است.

حیدری با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه جز برنامه‌های اداره کل دامپزشکی است ادامه داد: به همین منظور ستاد و کمیته آنفلوآنزا در استان برای مقابله با این بیماری تاکنون ۱۵ جلسه برگزار کرده است.

او با اشاره به اینکه به منظور جبران خسارت در واحد‌های روستا‌هایی اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده است افزود: صندوق بیمه بانک کشاورزی نیز متولی پرداخت خسارت به واحد‌های صنعتی است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از روستاییان خواست برای پیشگیری از این بیماری پرنده‌های خود را در فضای بیرون از محیط محل نگهداری، رها نکنند.

گفتنی است: آنفلوانزای پرندگان تاکنون در چهار استان اردبیل، مازندران، سمنان و مرکزی مشاهده شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.