قالیباف گفت: امروز مردم در تورم و گرانی و فشار اقتصادی هستند و کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که در ایام شهادت شهید مدرس این مرد الهی و این مرد بزرگ در این خطه حاضر هستم. 

او گفت: مدرس  فقط از خداوند متعال هراس داشت و  چون از خدا ترسید از هیچکس دیگری نترسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت: شهید مدرس هیچ مصلحتی را بالاتر از حق قرار نداد و جز در راه خدا و عزت دین و مسلمانان و ملت عزیز ما گام برنداشت؛ شهید مدرس،  مجلس را تبدیل به خانه ملت کرد و این به معنای واقعی بود.

قالیباف گفت : هیچ وقت رشادت مردم این خطه (ترشیز) را در دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنم؛ شهید عاصمی و طاهری و ده‌ها و صدها شهید و آزاده و جانباز این دیار داشته است و هرگز وفا و شجاعت این مردم را فراموش نمی‌کنم.

او گفت: بیشترین بچه‌های تخریب در دوران دفاع مقدس متعلق به این سرزمین بودند. افتخار می‌کنم همسنگر چنین مردمی بودم؛ بسیار فرصت مغتنمی است که امروز در جمع هم‌استانی‌های خودم هستم       

قالیباف با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و به مجاهدت و تلاش و مبارزه‌ای که حضرت امام(ره) داشتند این فرصت فراهم شد که درست در زمانی که دین در غربت بود انقلاب اسلامی به پیروزی برسد گفت : امام راحل، دین را به جامعه و در قدرت و برای حکمرانی و برای پیاده‌سازی عدالت احیاء کرده و به میدان آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در این مسیر و راه، فرزندان دلیر این سرزمین از شهر و روستا سبب شدند در زمانی که دین در دنیا در حاشیه بود احیاء مجدد اسلام را رقم بزنند و این سبب عزت مسلمانان شد؛ بدون شک امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و در امت اسلامی می‌درخشد.

قالیباف گفت: در این مقطع، این توفیق بزرگی است؛ مردم ما با مقاومت و با گذشت و با بزرگواری و با محبت و به میدان بودن و خون دادن و خون دل خوردن، انقلاب را و عزت کشور و ایران عزیز را تا به امروز رقم زده‌اند اما امروز به عنوان یک خدمتگزار و همسنگر شما عرض می‌کنم که ما در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم.

او گفت : کارنامه ما در بخش اقتصادی قابل دفاع نیست؛ با صراحت می‌خواهم عرض کنم که این ضعف و اشکال در نبود امکانات مادی نیست؛ زمانی است که کشور ما کشوری فقیری است و ظرفیت ندارد.  کشور ما این گونه نیست و ظرفیت‌های زیادی دارد؛ همین منطقه کاشمر را وقتی نگاه می‌کنید ظرفیت‌های بزرگی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با نخبگان عزیز در بخش‌های مختلف این دیار صحبت می‌کردم و جوانان با استعدادی را شاهد بودم.

او گفت: مدیران خلاق زیادی در حوزه معدن و کشاورزی در این دیار وجود دارد و این پیشروی‌ها علیرغم خشکسالی‌ها است و حتی نخبگان زمان می‌دادند که در این بازه این اتفاقات بزرگ رقم می‌خورد. باید بستر را برای جوانان شایسته و خلاق باز کنیم.

قالیباف گفت:   چند اشکال جدی داریم که این به ما مسئولان برمی‌گردد. بخشی از این مشکلات حتما در مجلس شورای اسلامی است؛ اگر مدعی انقلابیگری هستیم وظیفه داریم؛ انقلابی نمی‌تواند بگوید انقلابی هستیم اما بر مشکلات فائق نمی‌آئیم؛ باید راهی برای حل مشکلات باشد؛ انقلابی باید مسئله محور باشد.

او گفت:  ما مصمم هستیم در این مسیر گام برداریم اما اشکال کجاست؟ یکی از مهمترین اشکالات این است که ما مردم را از صحنه کار و تلاش و فعالیت و ظرفیت که مهمترین ظرفیت برای پیشرفت یک جامعه است کنار زده‌ایم.

او گفت : باید فرصت را برای مردم فراهم کنیم و گاهی با قانونگذاری و یا بد اجرا کردن قانون مانع محرومیت‌زدایی شده‌ایم و اینها اشکالات ماست. ما مکلف هستیم شبانه‌روز خواب و خوراک نداشته باشیم و با اراده دوران دفاع مقدس کار کنیم.

قالیباف گفت: یادم است روزی را که در همین استان هنوز تفکیک استانی نشده بود و در شرق کشور مسائلی وجود داشت و از اولین نقاطی که بازدید کردم همین کاشمر و خلیل آباد و کوهسرخ بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت:   امروز خطابم به کارآفرینان منطقه ترشیز این است که منطقه شما پر از ثروت است؛ به میدان بیائید و وظیفه ما این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم کارآفرین و جوان و مدیر و زحمتکشی بخواهد کار کند و فرصت را از وی بگیرد.

او گفت:  در مجلس با هیچکس عهد اخوت نداریم و می‌خواهیم کارآمدی دین در عرصه اقتصاد جامعه را نشان دهیم. قانونی در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که در زمینه رفع موانع اشتغال است و اجازه ندهیم مردم در بورکراسی اداری گرفتار شوند.

قالیباف گفت : نباید امضاهای طلایی مانع خلاقیت و کار و فعالیت و کارآفرینی شود و در این قانون مسیر را تغییر داده‌ایم و دوایر دولتی باید دنبال مردم باشند و نه اینکه مردم دنبال آنها بدوند.

رئیس مجلس گفت: حتما در بحث تنقیح قوانین به سرعت به سمتی حرکت می‌کنیم که قوانین دارای اشکال برطرف شوند و حتما در کنار دولت  هستیم تا او را یاری کنیم زیرا بار سنگین مسئولیت در اجرا برعهده دولت است اما یک ناظر دلسوز و حساس در مورد قانون خواهیم بود. مطمئن باشید به فضل الهی و غیرت جوانان این کشور اگر کار کنیم و تلاش داشته باشیم و صادقانه حرکت کنیم مشکلات برطرف می‌شود.

او گفت : امروز مردم در تورم و گرانی و فشار اقتصادی هستند؛ امروز کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است؛ این کار شجاعت می‌خواهد و این کار کسانی را می‌خواهد که حاضر باشند از آبروی خود بگذرند.

قالیباف گفت: امروز باید آبرو بدهیم و تلاش کنیم و شجاعانه تصمیم بگیریم؛ ما همان بچه‌های جبهه و جنگ و روزهای سخت هستیم و سنت‌های الهی در قلب ما و جوانان کشور است و این شعار نیست و یک واقعیت است و تاریخ نشان می‌دهد در زندگی این گونه عمل می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : امیدواریم بتوانیم در حوزه رونق اقتصادی و قانونگذاری قدم‌های خوبی برداریم.

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
پس تا بحال چکار می کردید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
چرا جلوی قانون شفافیت را گرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
شفافیت آرای مجلس چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اگر منظورت از اقدامات شجاعانه طرح صیانت کاربران و مجازات نگهداری از حیواناته خودتو به زحمت ننداز
اگر میشه بازار خودرو رو سامان دهی کنید
اگر میشه جلوی افزایش قیمت کالاهای اساسی رو بگیرید
اگر میشه حقوق ها رو متناسب با تورم افزایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
یکی از اقدمات شجاعانتون طرح واردات خودرو و صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بود ! که در هر دو تا واقعا کارشناسانه و دقیقا هستند دمتون گرم!
خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
تو این چهل سال چهل تا قانون درست حسابی وضع کرده بودین وضعیت مردم این مملکت خیلی بهتر از این ها بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اقای قالیباف اگر اشکال اگر از تحریم نیست از داخل است پس ۲ سال درمجلس چکار می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بسم الله انشالله خدا یاریتان کند بدون غرض این را نوشتم مطلب را بخوانید و خودتان قضاوت کنید :ایا با سیاستی که تو حوضه مسکن اعلام شد و در نهضت مسکن ملی خانه را با اقساط سنگین و سود سرسام اور میخواهند برای مردم بسازند و بعد ان تقسیمبندی کردن مردم و مستاجر و جوانهای مستاصل به دهکها ی مختلف بنظر شما با این سیاست قدرت درست کردن مشکلات وجود دارد. بجای اولویت قراردادن محض برای درست کردن سیستم ربوی بانکهای (که خود بانکها هم در عذاب و مخمصه این سیاست اشتباه خودشان شده اند ) کشور برای اینکه جلوی این روش وام دادنهایی برا ساخت مسکن که رونق کشور را بدنبال دارد گرفته شود. امده اند و کمک کردن به دهک کمیته امداد و بهزیستی را که از وظایف واضح و مبرهن دولت هست را در این طرح برای فرافکنی اجرای این طرح نقطه قوت اعلام میکنند ایا ضعفها را زیر ان پنهان کردن نیست ؟ و بجای اینکه به دنبال جستجوی استقبال کم مردم در این طرح (که چرا یک میلیون نیم نامنویسی کرده اند همین تعداد هم در زمان واریز و اقساط سنگین ان اگر جز کمیته امداد بهزیستی نباشند پا پس میکشند )باشند در صدد دادن لایحه برای قانون مند کردن بازار اجاره شده اند. به اصطلاح خودشان بفکر اجاره داری حرفه ای افتاده اند این شکل بنظر نمی اید دید بلند مدت دولت هم نامیدی از این طرح و واگذاری آن بدست سرمایه دار برا پیشبرد این طرح و مستاجر نگهداشتن مردم و ناامید کردن بیشتر جوانهاست. تا سیستم بانکها برای دادن اینجور وامهایی درست نشود مطمعنا هیچ مشکلی از بازارهای کشور حل نخواهد شد پس بفکر حل سیستم بانکی کشور باشند . توضیح واضحات هست اما بخدا تو اکثرکشورهای دنیا تو بانکها به سپرده مردم اگر مالیات و کارمزد نگیرند هم نه سود به این شکل میدهند و نه از تولید کننده و مردم نیازمند سود میگیرند حقیقت این هست اقتصاد چیز ساده ای هست اگر خودمان پیچیده اش نکنیم و بسمت دور باطل نرویم ایا ربا جنگ خدا را قبول داریم یا کلا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اون دنا پلاس هایی که گرفتین چی شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
منظورش تصمیم برا بنزین ۱۴ تومنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
جدی میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
همش شعارای الکی خسته نمیشن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کی بفکر مردم ؟؟؟؟ فقط حرف حرف واقعا میدونید مردم چقد تحت فشارن از عهده ی ی صبحونه معمولی هم بر نمیان ما ک فقط هر روز پنیر یا تخم مرغ ک هردو گرونن رنگ تخم مرغ گرفتیم ووا ک چقد بدم میاد تبلیعات تلویزیون با اون میز صبحونه یا نهارشون ک چن قلم مواد غذایی هستن فقط میگیم خوشبحالشون بهله اینست زندگی ماها کاشکی یکی از مسوولئین رده بالای کشور یبار کامنتای مردمو بخوته
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به قول حضرت آقا، مخاطب این باید ها کیست؟؟؟. آقای قالیباف به جای طرح مساله ای که سالهاست همه مردم با گوشت و پوستشون تجربه کردند، دنبال حل سوال باش، همه با یاد اوری مسائل از زیر حل کردن شونه خالی می کنند. ساختارهای اقتصادی غلطه!؟ نمی دونستی واقعا!؟. خوب الان مشکل رو حل کن.
Iran (Islamic Republic of)
saeidreza
۲۲:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به جای موانع تولید و حل کنید و گره کور تولید واز کنید، دارید قانون کارگران اصلاح می کنید، همون قانونی که حتی به طور کامل هم اجرا نمی کنید و همیشه حق کارگرو ضایع می کنید، از قدیم گفتند سواره از حال پیاده خبر نداره، وام اجاره مسکن و که برای،نماینده تصویب کردید و هنوز ملت یادشون نرفته، یا زمین ها و خانه های،شهرداری و که معلوم نشد به چه کسانی تحویل گرفتند، خدا این کشور رو از دست دروغ، خشکسالی دشمن نجات دهد، حقا که راست گفتند دروغگو دشمن خداست، خجالت بکشید و دست از جیب مردم بردارید و جلوی دزدی و رانت ها را بگیرید? بزرگترین ورودی قاچاق کشور گمرک کشور آن هم با کارت بازرگانی یک بار مصرف ، جلوی این را بگیرید خیلی از مشکلات تولید کشور حل می شود؟ اگر مرد هستید قانون گمرک و اصلاح کنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شعار
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۲۱:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قالیباف:کشور نیازمند غذا و آب کافی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مثل تصمیم شجاعانه و جراحی بزرگ اقتصادی محمود احمدی نژاد که اقتصاد ایران را به کما برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حرف چه فایده داره عمل کنید .الان که سه قوه و نمایندگان هم با خودتون هستن .یا الله بگید و کار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قبلا هم در دوره احمدی نژاد گفتند جراحی اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من که شجاع نمی بینم ، همه پول پرست و ترسو هستند اونا هم که شجاعند بی اختیار و بدون قدرت عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۰:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
نتیجه میگیریم مسئولان کشور ترسو تشریف داشته دارن و خواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سابقه درخشان دکتر قالیباف در حل معضلات بر کسی پوشیده نیست امیداست در کنار سایر قوانین شجاعانه مجلس یعنی افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و طرح تسهیل مجوز کسب و کار، ، طرح سا ماندهی و کاهش سهمیه های کنکور دانشگاهها و آزمونهای استخدامی نیز که رضایت عموم را در بر دارد گنجانده شود.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اول تمام کلان سن ها مرد را با 25 سال بازنشسته کنید
خانمها با 20 سال بازنشسته کنید
خانمها که سرپرست خانواده نیستند .پاره وقت کنید
تا نوبت کار به جوانان برسد
تا کشور رونق بگیرد
اگر این نیرو کهن سال کارایی داشتند که
وصع کشور به اینجا کشیده نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
عباس بوعذار
۱۹:۲۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
انگاری تقصیر ماست!!!
تصمیمات رو که شما ها دارید میگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
خداقوت
۱۹:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
الان که مجلس ، قوه قضائیه و قوه مجریه در یک راستا هستند پس چرا تورم و گرانی ها روز به روز بیشتر و بیشتر می شود کو وعده هایی که می دادید . چقدر کشور عزیزمان مردمانی صبور دارد .
Iran (Islamic Republic of)
خداقوت
۱۹:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
الان که مجلس ، قوه قضائیه و قوه مجریه در یک راستا هستند پس چرا تورم و گرانی ها روز به روز بیشتر و بیشتر می شود کو وعده هایی که می دادید . چقدر کشور عزیزمان مردمانی صبور دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مخاطب این حرف ها خودشما هستید تصمیم انقلابی بگیر واوضاع رادرست کن از حرف خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۹:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
رسیدن تولید خودرو به مرز ده ملیون در سال یک کار شجاعانه ،جهادی و انقلابی است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
⭐⭐⭐مرحبا به سرلشکر وخلبان و رییس پلیس وهشتمین شهردار برتر دنیا ورییس مجلس مقتدرقانون کشور،((( دکترسردار قالیباف )))بخاطریک عمر تلاش مجدانه و مخلصانه و فکورانه_برای پیشرفت و آبادی و احیای ایران.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۹:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چرا تصمیم نمیگیرید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آقای قالیباف چرا هنوز قانون شفافیت را تصویب و اجرا نکرده اید؟ چرا هیئت رییسه جلوی آنرا میگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فقط حرف حرف حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اقای قالیباف شما تا دیروز پیراهن معمولی خط دار میپوشیدی ، اما از وقتی مجلسی شد هر روز یه کت و شلوار عوض میکنی ! بعد حرف از معیشت مردم میزنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حالا فهمیدی که مردم تحت فشارند؟خب تو که از مسولین درجه ۱ کشوری هستید بگو چکار کردید برای وضعیت مردم؟کشور نیازمند افراد درست و دلسوز مردم هست نه شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این روزها نسنجیده کاری و خیلی چیزهای دیگر در پوستین فساد ستیزی و شجاعت خیلی کارها کرده که نباید می کرد ها . ها که ملت هم تاوانش را داده نه اونا که گول زدن و گول خوردن و .. ها ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
رسیدگی به امور معلمین شریف واجرای طرح رتبه بندی معلمین را که قول داده بودید اجرا کنید تصویب نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شفافیت آرای مجلس چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فقط حرف.
Iran (Islamic Republic of)
سعیدشهباز
۱۶:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مجلس انقلابی اقدام کنید منتظرنمانیدمردم زیربارگرانی وتورم وبی عدالتی ورانت بازی کمرخردکردند.دوساله شد مجلس انقلابی ماچیزی نمیبینیم که امیدوارکننده باشه