ثبت ۱۵ روز هوای ناسالم در کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ثبت ۱۵ روز هوای ناسالم از ابتدای سال‌جاری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه ۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس داشته و هر ۱۵ روز در وضعیت هشدار قرار گرفته است، اما تاکنون وضعیت بحرانی و اضطراری برای استان کرمانشاه شاهد نبودیم.

او افزود: علت آلودگی‌های هوا در استان کرمانشاه گرد و غبار، آلاینده‌های جوی و وارونگی دما بوده که بر اساس تحقیقات سازمان محیط زیست استان کرمانشاه تاکنون، کانون‌های داخلی منشأ گرد و غبار‌ها شناسایی نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: دلیل اصلی گرد و غبار‌هایی که در فصل سرما شاهد هستیم وجود کانون‌های گرد و غباری است که به طور عمده از کشور عراق همراه با جریانات آب و هوایی از طریق مرز‌های قصرشیرین وارد استان کرمانشاه می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه ۹ ایستگاه ثابت سنجش هوا در استان کرمانشاه فعال است، گفت: از این تعداد چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه دیگر نیز در شهرستان‌های قصرشیرین، پاوه، کنگاور، سرپل‌ذهاب و اسلام آباد غرب فعال است.

او بیان کرد: محدوده شاخص‌های سنجش کیفیت هوای استان کرمانشاه در این ۱۵ روز بیشتر از عدد ۱۰۰ بوده است که بیانگر کیفیت هوای ناسالم و ایجاد شرایط هشدار برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.