پادکست تیزبین؛

از انفجار در شهر کابل پایتخت افغانستان تا تدابیر ویژه طالبان برای نابودی داعش

شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز ساعت ۱ بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

انفجار در شهر کابل یک موتر طالبان را هدف قرار داد
مبین خان؛ سخنگوی فرماندهی امنیه کابل گفته است که این انفجار قبل از ظهر امروز (پنج‌شنبه، 11 قوس) در چهارراهی «سلیم کاروان» از مربوطات ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده است. او افزود که این رویداد ناشی از انفجار ماین مقناطیسی بوده و یک موتر زرهی طالبان را هدف قرار داده است. به گفته‌ او، در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است. قبلا این گروه از تامین امنیت در افغانستان به خصوص شهر کابل به مردم اطمینان داده بود.

سازمان ملل ۳۰۰ میلیون دالر کمک نقدی به افغانستان اختصاص داد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۳۰۰ میلیون دالر پول نقد برای نیازمندان افغانستانی اختصاص یافته تا دراختیار خانواه‌های نیازمند به ویژه کودکان و افراد سالمند قرار گیرد. این سازمان همچنان گفته است این کمک برای بهبود وضعیت در افغانستان در نظر گرفته شده است. و به دولت افغانستان تعلق نمی‌گیرد ، با گذشت بیش از سه ماه از حکومت طالبان در این کشور هنوز هم این حکومت مورد تایید سازمان ملل قرار نگرفته است.

تامین حقوق بشر و زنان، مبارزه با تروریزم و حکومت همه شمول از شروط اساسی برای به رسمیت شناخته شدن طالبان عنوان می‌شود. 

تدابیر ویژه امنیتی طالبان برای نابودی داعش در جوزجان

والی ولایت جوزجان گفت: گروه داعش در افغانستان هیچ جایگاه و پایگاهی ندارد و جهان از بزرگ نمایی داعش در افغانستان خودداری کند٬ وی همچنان گفته است مردم برای سرکوب و نابودی گروه داعش در کشور، با دولت طالبان همکاری می کنند. گفته می‌شود بعد از تسلط طالبان بر افغانستان چندین حمله انتحاری در این کشور رخ داده که مسئولیت همه آنها را گروه داعش به عهده گرفته است.

تغییر قوانین به دست طالبان

‏میررحمان رحمانی رییس پیشین پارلمان افغانستان در پارلمان اسپانیا گفته است به شمول قانون اساسی تمامی قوانین در افغانستان از سوی طالبان تغییر کرده است . او در سخنرانی اش بر ایجاد حکومت همه شمول در افغانستان تاکید کرد و گفته است، حکومت که همه اقوام را در بدنه خود داشته باشد قطعا پایداری و اعتبار بیشتری دارد. با این وجود طالبان گفته است که حکومت آنها همه شمول است و تمام اقوام را در بدنه خود جا داده است

اسدالله کاکر: افغانستان با کمبود دارو مواجه است

اسدالله کاکر رئیس اتحادیۀ خدمات دوایی افغانستان گفت است، کاهش واردات دارو باعث کمبود دارو در داروخانه های کشور به خصوص دارو خانه های بیمارستان ها شده است. کاکر محدودیت های بانکی در افغانستان را یکی از دلایل مهم کمبود دارو عنوان کرد و افزود که علاوه بر کمبود دارو در دارو خانه های بیمارستان ها ، مشکلات از قبیل کمبود تجهیزات، مانند مواد سوختی، برق، و امکانات طبابتی نیز از چالش های اساسی در بیمارستان ها گفته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.