جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در سفر به قم با علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید حسن  مدرس و روز مجلس با سفر به شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند.

مسئولان باید در برابر مردم متواضع و پاسخگو باشند


آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که یکی از موضوعات مهم در نظام اسلامی توجه به مردم است ،گفت: خدمت به این مردم که همواره از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی دفاع کردند باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

او افزود: بزرگان و ائمه اطهار (ع) هم در احادیث و آثار متعدد بر لزوم توجه به نیاز‌های مردم و تامین آسایش و امنیت آن‌ها تاکید کرده اند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم تواضع و پاسخگو بودن مسئولان در برابر مردم و ضرورت نظارت نمایندگان مجلس بر اجرای قوانین گفت: نمایندگان تنها نباید قانونگذار باشند بلکه باید در موضوعات مختلف مانند اخذ دیرکرد از تسهیلات بانکی که خلاف شرع و در حکم ربا است نظارت داشته باشند.

او به توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف و جنگ در بین مسلمانان و کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شناخت و راه مقابله صحیح با این توطئه‌ها می‌تواند اهداف استکباری دشمنان را خنثی کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که دشمن هیچگاه دست از دشمنی با نظام اسلامی برنمی دارد ،گفت: در همین موضوع برجام، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی تلاش می‌کند مانع پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای شود.

بودجه سال آینده گونه‌ای باشد که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود


آیت‌الله علوی‌گرگانی در این دیدار با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تعیین سرنوشت زندگی مردم گفت: نمایندگان مردم باید با آشنایی با این وظیفه سنگین و مسئولیت پذیری در جهت  حل مشکلات مردم اقدام و برنامه‌ریزی کنند.

این مرجع تقلید  به در پیش بودن فصل بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس باید در چارچوب قانون تلاش و  در مراحل بررسی و تصویب بودجه به گونه‌ای عمل کنند که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

مجلس مسئولیت نظارت دارد

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم عصر امروز در دیداری جداگانه اظهار کرد: کشور در معرض آزمون الهی است، مجلس مسئولیت نظارت دارد، اما باید بداند که نمایندگان نیز در معرض نظارت الهی قرار دارند، از این رو باید در گفتار، رفتار و نیت خود مسئولیت شناس و صادق باشند.

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی چندین مسئولیت اساسی دارد که مهمترین آن مسئولیت قانونگذاری است،  باید قانونی تصویب شود که جنبه ریل‌گذاری برای دولت و قوه قضائیه داشته باشد، بنابراین باید در امر قانون‌گذاری نیاز مردم لحاظ شود و با حضور در حوزه های انتخابیه و نشستن پای درد دل مردم، از نیازهای آنها باخبر شده که در حال حاضر مشکلات معیشتی و اقتصادی در راس آنها است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نماینده باید در رای گیری‌ها و قانون‌گذاری ها حضور داشته باشد و غیبت نماینده در این خصوص شایسته نیست، درست است که رسیدگی به امور حوزه انتخابیه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اما مردم انتظار دارند که نمایندگان در امر قانون‌گذاری حضور حداکثری داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مجلس پویا مجلسی است که عالم به زمانش باشد و در تصویب قوانین براساس شرایط و زمان حاضر تصمیم بگیرد تا اگر نیاز باشد تنقیح قوانین صورت گیرد و بتواند در پیشبرد شرایط کشور در مسیر درست گام مهم بردارد.

 او بیان کرد: باید مجلس شورای اسلامی و حوزه‌های علمیه با یکدیگر ارتباط داشته و بتوانند با هم افزایی قوانینی تصویب کنند که هنگام ارسال به شورای نگهبان به مجلس بازنگردد، بنابراین با هم افزایی و هماهنگی میان مجلس و حوزه های علمیه می‌توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار