رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

خیران سلامت کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده اند

شهریاری گفت:خیران سلامت کشوربیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تا کنون در حوزه بهداشت و درمان هزینه کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حسینعلی شهریاری،رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  شورای اسلامی به همراه برخی از اعضای مجمع خیران سلامت در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، اظهار کرد: مجمع خیران سلامت با توجه به توصیه مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت خیران در بخش بهداشت و درمان شکل گرفت و منشأ برکات زیادی در این بخش شده است.

او با بیان این که در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ گروه متشکل از خیران در حوزه بهداشت و درمان کار می‌کنند، افزود: در همان ماه‌های ابتدایی فعالیت مجمع ۱۶۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کردند و در مجموع همه گروه‌های خیریه کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای تشکیل مجمع تا کنون در حوزه بهداشت و درمان هزینه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مجمع خیران سلامت استان قم را از مجامع فعال در حوزه مقابله با کرونا دانست و گفت: نیاز است که برای وقف در حوزه سلامت کار فرهنگی بیشتری شود و همان طور که در گذشته بیمارستان‌های بزرگ اکثرا وقفی بودند امروز هم از این ظرفیت استفاده شود.

او با اشاره به خیران بزرگی که میلیارد‌ها هزینه می‌کنند و حتی حاضر نیستند نامشان جایی مطرح شود، افزود: ما در مجلس تلاش می‌کنیم که همان طور که خیران مدرسه ساز از تخفیف‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند در حوزه سلامت هم مالیات‌ها را کاهش دهیم تا خیران برای ورود به این حوزه بیشتر تشویق شوند.

شهریاری ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه خیران سلامت این است که همه فعالیت‌ها را با مجوز و زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی باید انجام دهند تا از اقدامات خودسرانه که با مشکلات تأمین نشدن تجهیزات و نیروی انسانی متخصص مواجه می‌شوند، جلوگیری شود.

او گفت: از اقدامات دیگری که در این حوزه انجام شده مشارکت دادن بانوان و جوانان در هیئت امنای مجامع خیران سلامت است که نتایج خوبی را داشته و باعث شده است که امور با پیگیری و دغدغه بیشتر و با توان بیشتری انجام شود و به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در عین حالی که سعی می‌کنیم امور خیریه را دولتی نکنیم، ولی تمام کار‌ها را با هماهنگی وزارتخانه بهداشت ودرمان انجام می‌دهیم تا به هدررفت منابع منجر نشود و کار‌ها با توجه به نیاز‌های هر منطقه انجام شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار