مجید عشقی رئیس سازمان بورس در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قیمت گذاری خودرو گفت: در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو، از یک ماه قبل تصمیم گیریهایی شده بود، ولی در نحوه اجرا آن به مسائلی برخورد کردیم که قرار شد قیمت گذاری دستوری در این حوزه به نحوی صورت گیرد که مصرف کنند، تولید کننده و سهامداران منتفع شوند.
بیشتر بخوانید
او گفت: منطقی نیست که یک قشری مثل، مصرف کننده را فقط در نظر بگیریم، زیرا در این صورت کارخانه و سهامدار آن زمین می خورند و زیان انباشته برای آن شرکت به وجود میآید. در حال حاضر اگر قطعه سازی از خودروساز پول نگیرد دیگر نمی تواند خودرو تولید کند؛ بنابراین باید تمام این موارد در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم در نحوه اجرای قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو، تصمیم گیری منطقی شود. زیرا در این صورت کارخانه به قیمتی می فروشد که متضرر نشود و این صنعت از طرح بخت آزمایی ایجاد شده، خارج شود.
عشقی گفت: بخشی از خودروهای تولیدی خودروسازان مثل، خودروهای لوکس مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند و خودروهای عمومی تر، خودروهایی که حالت انحصاری و مصرف کننده عمومی بیشتری داشته باشند با مکانیزمی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شده، به فروش روند.
انتهای پیام/
چرا بانک ملت و تجارت صادرات و پارسیان و سامان و اقتصاد نوین پول اونایی که ارز دیجیتال بیت کویین و اتریوم ریپل شیبا کاردانو سولانا را میفروشند فوری واریز میکند اما پول ما سهامداران بورس کشور خودمان را 2 روز تو حساب کارگزاری ها و بانکها نگه می دارند؟
البته مال اونا را درست انجام می دهد چون از نهادهای ناظر بین المللی میترسند اما چرا این بانکها و کارگزاری ها از نهادهای ناظر داخلی نمی ترسند و حساب نمی برند؟چرا ناظر بورس و وزارت اقتصاد کارگزاری ها و بانکها را ملزم نمیکند آنی یا همان روز آخر وقت پول سهامداران داخلی بحسابشون واریز شود؟؟ واقعا چرا؟؟؟ علتی داره؟؟؟
چرا بانک ملت و تجارت صادرات و پارسیان و سامان و اقتصاد نوین پول اونایی که ارز دیجیتال بیت کویین و اتریوم ریپل شیبا کاردانو سولانا را میفروشند فوری واریز میکند اما پول ما سهامداران بورس کشور خودمان را 2 روز تو حساب کارگزاری ها و بانکها نگه می دارند؟
البته مال اونا را درست انجام می دهد چون از نهادهای ناظر بین المللی میترسند اما چرا این بانکها و کارگزاری ها از نهادهای ناظر داخلی نمی ترسند و حساب نمی برند؟چرا ناظر بورس و وزارت اقتصاد کارگزاری ها و بانکها را ملزم نمیکند آنی یا همان روز آخر وقت پول سهامداران داخلی بحسابشون واریز شود؟؟ واقعا چرا؟؟؟ علتی داره؟؟؟
هر کشور دیگه ای بود سالها پیش درب این کارخونه های فساد رو گل گرفته بود اما در کشور ما چیزی که ارزش ندارد جان و مال ملت
به اسم "حمایت از تولید ملی" خیلی خوب سر ملت رو زیر آب میکنید و جیب شون هم می زنید و هر کی هم اعتراض کنه یه دشمن خیالی نشونش میدید، با وجود شما این ملت نیاز به دشمن نداره
از آنجا که چهره متدینی دارید شما رو توصیه می کنم بترسید از روزی که تمام اسرار در محضر حق تعالی آشکار خواهد شد و بدانید این دنیا سرای فانی است . والعاقبه للمتقین
اصلا قیافه اینا نگران کننده است
...
بیا همون ته مانده ی سرمایه مو تو بورس بگیر راحت شم 40 درصد مونده ...
خسته شدیم دیگه
خبرهای جدید خودرویی از زبان رئیس سازمان بورس
این آقای عشقی از روزی که رئیس سازمان بورس شده بورس هر روز بدتر از قبل شده آقای عزیز وقتی بلد نیستی مدیریت کنی برو
آلودگی و خراب کردن محیط زیست و سلامت مردم , کشتار بالا در تصادفات ، کیفیت نازل و مشکلات مالی و روانی صاحب خودرو و پای ثابت تعمیرگاه بودن ، پول گاز و آب و برق نازل بدون بازدهی ، تمام استخدامها سفارشی و بیرون بودن نخبه ها ، کلی هدر رفت پول بیت المال با ساختن کارخانه بیخود ، مونتاژ خودروهای سی سال پیش و زشت کردن چهر شهر جدیدام از رو همونا با تغییر چراغ ساخته شده
دیگه چی باید بشه تعطیل کنن ؟ هر روز ضرره ، قطعه سازی کنین یا کارخانه مونتاژ چهارتا برند جهانی که تو جهان کم آوردن
چرررا گرون ش نمی کنیید ؟
آقای رئیسی من دلال هستم ضرر میکنم . نکنید خواهشا . لطفا گرون شهر
حناتون رنگ نداره
دولت داره پوست مردم رو میکنه
واردات رو آزاد کنید.هر کسی خودش تصمیم بگیره چه ماشینی سوار بشه.زندانی کردن مردم کار درستی نیست
انقد این ماجرا هضمش براتون سنگینه؟
چی فکر میکنید راجع به مردم. خودرو های لوکس داخلی؟؟ واقعا که لوکس.