رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به رصد فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین، اقدامات مسکو را نگران کننده دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گلوب اند میل، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد واشنگتن فعالیت‌های نظامی روسیه نزدیک مرز اوکراین را با دقت رصد می‌کند. وی همچنین اظهارات مقامات روس در این خصوص را تند و باعث نگرانی ارزیابی کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، از گمانه زنی در مورد گزینه‌هایی که واشنگتن ممکن است در صورت تهاجم روسیه در نظر بگیرد، خودداری کرد. با این حال، وی بر اهمیت حاکمیت اوکراین برای واشنگتن و ناتو تاکید کرد.

میلی پیش از سفر به سئول گفت: در صورتی که روسیه یک اقدام تهاجمی آشکار علیه کشوری که از سال ۱۹۹۱ مستقل بوده، انجام دهد منافع آمریکا و کشور‌های عضو ناتو در اوکراین به خطر خواهد افتاد.

پیش از این، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود با ادعای موضع تهاجمی مسکو علیه کی‌یف، گفته بود اوکراین به حل مسالمت آمیز مناقشه متعهد است و روسیه، اوکراین را از لحاظ نظامی و همچنین دیپلماتیک تحریک می‌کند.

تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین این روز‌ها بالا گرفته است. آمریکا می‌گوید مسکو قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به اوکراین حمله نظامی کند. ادعایی که هر بار مقامات مسکو آن را با قاطعیت تکذیب می‌کنند.

روسیه و اوکراین از زمان الحاق کریمه به روسیه در پی یک همه پرسی همچنان در حال کشمکش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار